[linux-baslangic] Re: virus

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 29 Apr 2004 - 10:56:30 EEST

Selamlar..

> Virus avciligi yapmak istiyorum , Linuxda nortonu calistirip windows virüslerini tespit etmek istiyorum. Hangi emülatörü nerden bulurum ?

Norton yerine, Linux uzerinde uzerinde calisan bir antivirus kullanin.
Belki Norton'da calisiyordur, bilmiyorum..

> ayrica linuxla boot virüslerini yokedebilir miyiz ?

LILO/GRUB'u virus olan boot sektorune / mbr'ye yazacak şekilde ayarlayın
vede yeniden çalıştırın:

/etc/lilo.conf:

boot=/dev/hda -> Primary/Master Disk, MBR

# lilo

Boot virusler bir hayli obsoleted oldu son donemde. Eski DOS
disketlerinden filan gelebilir. Windows'ta, Linux'ta 32 Bitlik sistemler
olarak çoğu zaman boot viruslerini ezerler. Bunun sonucunda virus ya
etkisiz kalir, yada sistem açılış yapamaz.

Saygi ve sevgiler..

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin