[linux-baslangic] Re: lilo ile ilgili

From: Gurkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Tue 13 Apr 2004 - 15:24:35 EEST

On Mon, 2004-03-15 at 14:38, Ozan Ay wrote:

> bilemiyorum
> Slackware CD'sini takip boot edin, setup'a girip hic bir partition'i
> formatlamadan yeniden tanimasini saglayin, source olarak cd'yi tanidigi
> noktadan itibaren cikip, ana seceneklerdeki "reconfigure slackware"
> secenegine ilerleyerek yeniden lilo yazdirin.
>
> Slackware CD sini takip edip dediklerinizi yaptim fakat reconfigure
> edemiyorum maalesef olmuyor herhalde yeniden kurmaktan baksa care yok
> yada baksa bir dagitimi tercih edeyim yoksa kasmaya degermi slackwarede

Aslina bakarsaniz boyle olacagini bastan tahmin etmistim... Reconfigure
yapamiyorsunuz cunku gerekli tanimlamalari (soylemeye calistiklarimi)
tam olarak yapmamissiniz... Alternatif bir yol onereyim ama tamamen
uygulamaniz gerekiyor eksiksiz:
* Cd'yi takip boot edin ancak setup'i calistirmayin.
* root partition'unuzun nerede oldugunu bilmeniz gerekiyor bu asamada
bunun icin fdisk /dev/hda yapin ve "p" harfine basarak partition'lari
listeletin... Root'un hangisi oldugunu bu tablodan cikarabilirsiniz; Ben
/dev/hda1 oldugunu ve filesystem olarak ext2 verdišinizi farz ederek
devam ediyorum, ext3 icin ext2 verdigim satiri ext3 olarak, reiserfs
icin ayni sekilde reiserfs olarak degistireceksiniz.
* /dev/hda1'i ornek olarak /mnt dizini altina, mount /dev/hda1 /mnt -t
ext2 komutunu vererek mount edin.
* chroot /mnt komutunu vererek root calisma dizininizin /mnt oldugunu
belirtmis olun.
* Bir console editor ile (pico, vi - vim vb. gibi) /etc/lilo.conf
dosyasini editleyip duzenleyin (burasi biraz karisik, lilo.conf
dosyasini duzenlemeyle ilgili belgeler.org'dan veya google'dan arama
yaparak yeterli dokuman bulabilirsiniz.).
* lilo.conf'u kaydedip cikin ve "lilo" komutunu vererek lilo'yu yazdirin
* ctrl+alt+delete

islemleri dogru yaptiysaniz hayirli olsun...

--
Hazar Agency & Computer Systems
(GNU/Linux Solutions)

Projects and Software Development Department Manager Gurkan ASLAN (a.k.a. Integer)

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part