[linux-baslangic] Re: COK ACIL::::ROOT parolasini kabul etmiyor

---------

From: Mary Tobook (cxa1191s@hotmail.com)
Date: Sat 03 Apr 2004 - 15:45:08 EST

    >From: "Dilmurat .NET" <redhatkg@yahoo.com>
    >To: linux-baslangic@liste.linux.org.tr,linux-network@liste.linux.org.tr
    >Subject: [linux-baslangic] COK ACIL::::ROOT parolasini kabul etmiyor
    >Date: Thu, 1 Apr 2004 05:38:46 +0100 (BST)
    >
    >Arkadaslar merhabalar,
    >Dunden beri ROOT parolasiyla (RH8) sisteme giris yapamiyorum...
    >Neden olabilir...
    >Parolayi manual olarak kimse degistirmedi,,,
    >Acaba ROOT'a girebilmenin bir baska yolu var mi...
    >Veya baska bir userla bu problemi cozebilirmiyim
    >
    >Hayirli Calismalar
    >
    >Dilmurat

> [...]
    href="mailto:linux-baslangic-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe">
    tiklayiniz</a>

    Bu okadarda zor degil.. Birkaç adımda halledebilirsin
    Aşağıdaki sırayı takip et yeter..
    1. Linux aılırken disket kullanıyorsan senden ilk disketi
    okuduğu anda komut isteyen veya
        Return (Enter ) tuşuna basmanı isteyen ekrana linux init 1
    komutunu yaz ve enter tuşuna bas. Görüntü aşağı
    yukarı şöyle olacak

    boot: linux init 1

    2. Eğer lilo veya grup vb. kullanıyorsan (yanlış
    hatırlamıyorsam) Ctrl ve X tuşlarına aynı anda
    basarak yukarıdakine benzer komut satırına düşmen
    gerekir. yine aynı satırı yaz yani
    linux init 1

    3. Linux kurulacaktır ama X Window yerine komut ekranında
    olacaksın. büyük ihtimal sh kabuğunda olacaksın
    4. passwd komutuyla şifreni değiştir. Senden iki kere
    yazmanı isteyecektir. Gerçi işleyişini biliyor
    olmalısın. Bu değiştirdiğin root
    parolasıdır. Başka bir değişle eski root
    parolanı sana söyleyemem ama yenisini bu şekilde belirlemiş
    oldun

    5. init 6 veya başka bir yolla (yani kontrollü olarak) makineyi
    (dolayısıyla linux'u) aç kapa.
    6. Hayırlı olsun kardeş..