[linux-baslangic] Re: Linuxta klavye kısayolu oluşturmak ve iyi bir File Manager programı?

---------

From: Murat Barış ÜNAL (mbunal@bugsbilgisayar.com)
Date: Thu 01 Apr 2004 - 07:44:36 EST

    program olarak far

    ----- Original Message -----
    From: "ERGIN ALTINTAS" <EALTINTAS@dho.edu.tr>
    To: <linux-baslangic@liste.linux.org.tr>
    Sent: 01 Nisan 2004 Perşembe 13:42
    Subject: [linux-baslangic] Linuxta klavye kısayolu oluşturmak ve iyi bir
    File Manager programı?

    > Merhabalar size 2 konu hakkında danışmak istiyorum...
    >
    > 1. Windowsta herhangi bir programa kısayol oluşturduktan sonra kısayol
    özelliklerine girerek o kısayol için bir tuş kombinasyonu (Mesela
    CTRL+ALT+1) tanımlayabiliyoruz. Hatta o programı simgeleştirmişsek bu tuş
    kombinasyonuna bastığımızda ekrana açılıyor ve fokus oluyordu. Bu fazla
    mouse kullanmayı sevmeyenler için güzel bir özellik. Aynı şeyi linuxta nasıl
    yapabiliriz?

    > 2. Windowsta kullandığım Total Commander adında (eski adı windows
    commander) bir file manager programı vardı ki çok beğenirdim (içinde gömülü
    FTP ve Türkçe desteği vardı) ve 1. maddede açıkladığım şekilde tuş
    kombinasyonları ile ihtiyacım olduğunda hemen kullanırdım. Linux altında da
    birkaç program denedim linuxcmd-0.5.2 ve aewm-1.2.3 fakat beklediğim kadar
    iyi çıkmadılar. Çünkü ben file managerımda her işimi fare kullanmdan
    klavyeden yapabilmek istiyorum. Ayrıca içinde gömülü FTP desteği de olması
    gerekiyor. Bana bu özelliklere sahip bir filemanager önerebilir misiniz?

    href="mailto:linux-baslangic-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe"