[linux-baslangic] Re: Linuxta klavye kısayolu oluşturmak ve iyi bir File Manager programı?

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Thu 01 Apr 2004 - 16:28:58 EST

    ERGIN> 1. Windowsta herhangi bir programa kısayol oluşturduktan sonra kısayol özelliklerine girerek o kısayol için bir tuş kombinasyonu (Mesela CTRL+ALT+1) tanımlayabiliyoruz. Hatta o programı simgeleştirmişsek bu tuş kombinasyonuna bastığımızda ekrana açılıyor ve fokus oluyordu. Bu fazla mouse kullanmayı sevmeyenler için güzel bir özellik. Aynı şeyi linuxta nasıl yapabiliriz?

    KHotKeys

    Bende Kde Kontrol Merkezi altinda
    Bölgesel & Erişilebilirlik
    --- KHotKeys

    olarak duruyor. Orada sanırım istediğin işleri yaptırabilirsin.
    Eğer çok komplike işler yapmak istersen shell script yazıp
    sanırım bunları istediğin klavye tuşuna atayabilirsin.

    ERGIN> 2. Windowsta kullandığım Total Commander adında (eski adı windows commander) bir file manager programı vardı ki çok beğenirdim (içinde gömülü FTP ve Türkçe desteği vardı) ve 1. maddede açıkladığım şekilde tuş kombinasyonları ile ihtiyacım olduğunda hemen kullanırdım. Linux altında da birkaç program denedim linuxcmd-0.5.2 ve aewm-1.2.3 fakat beklediğim kadar iyi çıkmadılar. Çünkü ben file managerımda her işimi fare kullanmdan klavyeden yapabilmek istiyorum. Ayrıca içinde gömülü FTP desteği de olması gerekiyor. Bana bu özelliklere sahip bir filemanager önerebilir misiniz?

    Illa X bazlı bir program kullanmak zorunda değilsin.
    Midnight Commander (mc) bu işi çok güzel yapıyor.
    Üstelik sadece ftp değil ssh üzerinden filesystem desteği de
    sağlıyor. konsolda çalışması ise ayrı bir avantaj, remote
    olarak da bağlanıp sorun yaşamadan kullanabiliyorsun.

    Saygı & sevgi
    Umut

    dangerous content, and is believed to be clean.