[linux-baslangic] Neden Microsoft NT, 200x, XP kullanmıyorum? bay muhalefet

---------

From: Qmit_TOPUZ?= (utopuz@plato.com.tr)
Date: Thu 01 Apr 2004 - 10:30:57 EST

    "Pahalı da ondan... "

    -- Bilgisayar kullacilarinin buyuk kismi olan ABD ve avrupa icin pahali
    degil. pizza dagitan biri aylik 3000$ kazaniyor...Turkiye icin pahali, ama
    Turkiye'de de evde lisansli kullanan kac kisi var ki. Tercih sebebi bu
    olmamali...

    "Windows'u kullanmak zor da ondan..."

    -- 7 yasindaki yegenim kullanabiliyor.

    "Ancak işletim sisteminin sizi yönetmesini değil de, sizin işletim sistemini
    yönetmenizi
    gerektiren kullanım alanlarınız söz konusuysa, o zaman Windows serisi
    işletim sistemlerini kullanmak gerçekten çok zor oluyor."

    -- Katiliyorum, fakat 50 kisinin calistigi bir firmada 49 kisi icin buton
    veya ikon tiklamak yeter. Onlardan daha fazlasini bekleyemezsiniz.
     Muhasebe,depo,satis,... ) Office programlari bence MS urunleri cok iyi, cok
    kolay.

    "Windows Registry'de düzenleme yapmanın kolay olduğunu söyleyenin alnını
    karışlarım."

    -- Zor ama hazır programlari var, buton tiklama rahatliginda
    yapabiliyorsunuz.

    "Üzerinde haftalarca çalışıp, istediğiniz kuruluma getirdiğiniz bir
    bilgisayarın diskini işletim sistemiyle birlikte yedeklemeyi hiç denediniz"

    -- Norton Ghost vb... Ayrıca haftalarca ?!* -- Linux makinada yasamistim

    "Bir ağda "ORTAK" adı altında paylaşıma açtığınız ve etraftaki
    bilgisayarlardan rahatlıkla görünen bir dizinin kendi bilgisayarınızda
    aslında hangi dizin olduğunu aramak zorunda kaldınız mı?"

    -- My Computer sag tik -> manage -> shared folder : her sey burda var ( path
    dahil ) . Neyin nerde oldugunu bilmek gerek. Hangi OS kullaniyorsaniz
    farketmez.

    "Hafta sonunda ofisteki bilgisayarınızı açık bırakmaya cesaret
    edemiyorsunuz."

    -- 4 yildir 7/24 calisan sistemim var. Reboot konusunda haklısınız. Server
    ve guncel MS'OS lerde cok koklu degisimler yapmazsaniz gerekmiyor.

    " Photoshop kullanıcıları iyi bilir. 3-5 seanstan sonra reboot gerekiyor."

    -- Photoshop alternetifi program soyleyebilir misiniz ? Linux fanatigi
    arkadaslar VMware ile Win kurup photoshop islerini ordan yapiyorlardi. Veya
    gelip benim makinayi kullaniyorlardi.

    Vaktim kalmadi diger kisimlara sonra cevap yazarim.

    Bence, Linux veya diger opensource OS'leri tercih nedenleri genelde bunlar
    olmamali.

    Ozellikle normal kullanicilar, bilgisayar uzmani olmayan ve olmasi
    gerekmeyen insanlar icin Linux ve benzeri OS'lerin daha cok yol katetmesi
    gerekiyor.

    Sistem Adminleri icin; hangi OS kullandiginiz o kadar onemli degil. Iyi bir
    network planlamasini, gerekli update ve korumalari zamaninda yaparsaniz,
    user hak ve kisitlamalarinizi duzgun olarak yaparsaniz basiniz agrimaz.
    Mesala MS DC makineya bi tane additional DC makine yaparsaniz, DC ye bi sey
    olsa digeri hemen gorevi ustlenir....E bunu yapmazsaniz oturup
    aglarsiniz,sistemi tekrar ayaga kaldirmak icin ugrasirsiniz.

    Herkese iyi aksamlar...

    Umit TOPUZ