[linux-baslangic] Re: printer sorunu (SSS)

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 28 Aug 2003 - 06:05:46 EDT

    TARIK GANDUR wrote:
    > Selam,
    > Hpdeskjet 820 cxi kullanıyorum printer RH Mandrake Suse ve Rh tabanli
    > distrolarda sorunsuz calisiyor ancak denedigim diger butun distrolarda
    > sorun cikiyor (debian,slack arch vs...)
    > Son olarak slack te kurmayı denedim. aps ile kurulmayınca cups indirdim
    > ve yükledim ancak olmadı bunun üzerine pnm2ppa surucusunu denedim yine
    > olmadi son olarak turbo print te ise yaramadı.
    > Aslinda printer kuruluyor ancak test sayfası (veya herhangi birsey)
    > yolladigimda yazilmis olarak gorunsede cikti olmuyor.
> [...]

      Cups + pnm2ppa + ghostscript kullanmaniz gerekiyor. ghostscript
    genellikle dagitimla gelmis kurulmus oluyor. Slackware 9 icin cups extra
    icerisinde hazir paket olarak var, ve en son cups i iceriyor, onu
    kullanabilirsiniz.

    http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-DeskJet_820C

      adresinde nasil kurulacagi ve ne yapilmasi gerektigi anlatiliyor. Ben
    de 710c kullaniyorum ayni sekilde o da pnm2ppa kullaniyor.

      Link de verilen

      HP-DeskJet_820C-pnm2ppa.ppd dosyasini /usr/share/cups/model altina
    kopyalayin.

      cups in sitesindeki foomatic-gswrapper ve foomatic-rip dosyalarini
    /usr/bin e kopyalayin. Sonra da

      ln -s /usr/bin/foomatic-rip /usr/lib/cups/filter/foomatic-rip

      Suruculer artik hazir. Cups i ayarlayarak (ornegin cups daemon
    calisiyorken localhost:631 e tarayicinizla baglanarak) printerinizi
    secmeniz yeterli olacak.

      Saygilar,
      Onur Kucuk