[linux-baslangic] Re: Qlinux-baslangic=5D_Debian_da_FTP_K?= urulum SID/unstable üzerinden nasQl_yap=FDl=FDr=3F?=

---------

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Sun 31 Aug 2003 - 12:16:15 EDT

    * =C7=FDnar Y=FCz=FCg=FCll=FC <yuzugullu@softhome.net> [2003-08-31 17:29:04=
    +0300]
    > Baz=FD forumlarda (yabanc=FD), netinst.iso'sunu kullanmam=FD =F6neriyorla=
    r,=20
    > baz=FDlar=FDda floppy'den kurulum yapmam=FD. "netinst.iso" testing/sarge=
    =20
    > temelli, floppy kurulum ise Woody san=FDr=FDm. Benim amac=FDm en k=FDsa z=
    amanda=20
    > sistemi SID/unstable 'a terfi ettirmek. Zira testing ve stable =E7ok eski=
    =20
    > paketler i=E7eriyor (=F6zellikle KDE falan).

    "stable"in eskidigi dogru, fakat "testing"e haksizlik yapmayin, ben su
    an ki durumundan oldukca memnunum.

    > Bu arada san=FDr=FDm woody/stable'da kernel 2.2 s=FCr=FCmde, ben birde bu=
    nunla=20
    > u=F0ra=FEmak istemiyorum. Kullanaca=F0=FDm kernel 2.4 serisinden olmal=FD=
    . Bunun=20
    > i=E7in ne yapabilirim?

    "stable"la her iki seri de sunuluyor. Tek dikkat etmeniz gereken
    birinci kurulum cd'siyle yaptiginiz acilisin `boot:' promptunda `bf24'
    yazmaniz.

    > Ad=FDm ad=FDm yol g=F6sterirseniz sevinirim...

    Kurulumu agdan yapacaginizi kabul ederek bir yontem tarif edeyim.
    "Sarge" isolari her hafta yenileniyor; fakat ben `testing' uzerinden
    `unstable'a gecmenizi onermiyorum, zira Sarge isolari cogunlukla
    "bootable" durumda degil. Tavsiyem *resmi olmayan* mini-Woody
    iso'larindan birini kullanmaniz. Bunlardan bayagi var ortalikta.
    Steve Mickeler'in 2.4.21 serisi netinst isolari oldukca guzeldir:

            http://warning.ca/bootbf2.4.21-rc1.iso

    Bu link sorun cikarirsa ayni kisi tarafindan hazirlanmis 2.4.19 iso var.
    suradan indirebilirsiniz:

            http://domsch.com/linux/debian/bootbf2.4.19-ac4.iso

    * iso'yu bir CD'ye yakin. (tercihen 3.5" mini CD. Hatta "business
      card" varsa daha hos olur. :-)

    * Bu CD'yle boot edin.

    * Once on tanimli olarak "unstable" surumu takip edecegimizi belirtmemiz
      gerekiyor. `/etc/apt/preferences' dosyasinda:

            Package: *
            Pin: release a=3Dstable
            Pin-Priority: 50

            Package: *
            Pin: release a=3Dtesting
            Pin-Priority: 500

            Package: *
            Pin: release a=3Dunstable
            Pin-Priority: 600

    (Aslinda ben "testing"i oneririm --guvenlik acisindan "unstable"a gore
    biraz daha kotu olmakla beraber paket kararliligi daha iyidir. Bunun
    icin yukaridaki satirlarda "testing" ile "unstable" onceliklerinin yer
    degistirmesi yeterli.)

    * `apt'a buyuk bir cache alani kullanmasi gerektigini soyleyin.
      `/etc/apt/apt.conf':

            APT::Cache-Limit 67108864;

    * Antenleri yonlendirin :-) `/etc/apt/sources.list'. Ornek satirlar:

            # Guvenlik yamalari.
            deb http://security.debian.org/ stable/updates main

            # "stable" depolari.
            deb http://ftp.tr.debian.org/debian stable main contrib non-free
            #deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian stable main contrib non-free

            # "testing" depolari.
            deb http://ftp.tr.debian.org/debian testing main contrib non-free
            deb http://ftp.debian.org/debian testing main contrib non-free
            #deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian testing main contrib non-free

            # "unstable" depolari.
            deb http://ftp.tr.debian.org/debian unstable main contrib non-free
            deb http://ftp.debian.org/debian unstable main contrib non-free
            deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian unstable main contrib non-free

            # "non-US" depolari.
            deb http://nonus.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib non-f=
    ree
            deb http://nonus.debian.org/debian-non-US testing/non-US main contrib non-=
    free
            deb http://nonus.debian.org/debian-non-US unstable/non-US main contrib non=
    -free

    (Oncelikle Turkiyedeki Debian yansilarini kullaniyorum. Fakat bazen
    yeterli hizda guncellenmediginden ek kaynak da tanimliyorum. Yukaridaki
    satirlar oldukca uzun suren bir indeks guncellemesine yol acar.
    Turkiye disindaki satirlar daha sonra listeden cikarilabilir.)

    * Ilk parti guncellemeyi yapalim:

            apt-get update
            apt-get dist-upgrade

    * Hersey yolunda gitmis ise artik minimum ozelliklerde bir "unstable"
      sisteminiz var. Cok da zorunlu olmayan bu asamada her sistemde
      bulunmasini arzuladiginiz bazi standart paketleri kurun. Ornek
      paketler:

            apt-get install sudo vim mc aptitude

    * Simdi ikinci parti *agir* guncellemeye gecebilirsiniz. Isleri
      kolaylastirmak icin tavsiyem `tasksel'i kullanmaniz:

            apt-get install tasksel
            tasksel

      Burada ozellikle "basic-desktop" gorevini secmeniz onemli. "desktop"
      gorevini secmeyin, benim uygun bulmadigim bir isi yapiyor, hem GNOME
      hem de KDE'yi kuruyor.
     =20
    * Bu kucuk kilavuz icin son asama olarak "masaustu" ortamlarindan
      birisini kurun. KDE istediginizi goze alarak:
     =20
            apt-get install kde

    * Gerekli gordugunuz diger paketleri de kurduktan sonra sistemin o anki
      paket durumunu bir yere kaydedin, daha sonra gerek oldugunda kullanmak
      icin:

            dpkg --get-selections >packages.list

    (Kullanmak icin `dpkg --set-selections packages.list')

    * Son olarak bir not: Bazi durumlarda bir paketin (`foo') on tanimli
      dagitimdan degil de (burada "unstable") diger dagitimlardan kurulmasini
      istiyorsaniz soyle bir komut kullanacaksiniz:

            apt-get install foo/testing

    Kolay gelsin,

    --=20
    roktas