[linux-baslangic] veritabanư (konu disi)

---------

From: Fuat Altun (faltun@iso.org.tr)
Date: Tue 18 Nov 2003 - 02:09:55 EST

    Merhabalar,
    Ưki cesit veri yapim var.

    1-) uye bilgileri

    -id

    -firma adi

    -kayittarihi

    -kapanistarihi

    -makine adedi

    Vs.

    Burada 20.000 kayit var.

    2-) uye olmayan firma bilgileri

    - id

    - firma adi

    (bukadar)

    burada 1500 kayit var.

    benim firma adindan sorgulama yapmam gerekiyor. Fakat sorgu sonucundaki
    firma adlari hem uye olan olan hem uye olmayan firmalardan beraber gelip
    alfabetik olarak dizilmeli...

    Bu durumda benim nasil bir veritabani tasarimi yapmam lazim?

    Aklima gelen ilk yontem iki yapiyi tek bir tabloda tutmakti. Bir adet flag
    ile uye ayrimini yapabilecektim. Fakat o zaman uye olmayan firma
    bilgilerinde bir cok alan NULL degerle kalacak.

    Aklima gelen ikinci yontem iki yapiyi ayri ayri tablolarda tutmakti. Fakat
    firma adindan sorgulama yapildiginda firma adlarini alfabetik olarak nasil
    dizecegimi bulamadim.

    Fakat iki yontemde bana dogru gelmedi.

    Bu konuda fikri olan varsa sevinirim.

    Tsk.

    Not:

    Veritabani konulari ile bildiginiz forum varsa sevinirim.