[linux-baslangic] Re: slackware - ethernet sorunu

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Wed 12 Nov 2003 - 15:35:58 EST

    Tue, 12 Nov 2002 22:08:48 +0200 tarihinde Özgür Gürsoy
    <ozgurgursoy@netasistem.net> soyle yazdi:

    ÖG> Pcmcia slotlarimdan birinde xircom markali CREDIT CARD tipinde, 10/100
    ÖG> ethernet karti var.
    ÖG> Linux acilirken goruyor. Ve eth0 olarak atiyo. Ancak, probing kisminda
    ÖG> otomatik hiz seciminde karar veremiyor (zanlimca) ve 10 Mbps olarak
    ÖG> atama yapiyor.
    Modulundeki bilgiye gore otomatik olarak dogru tanimama sadece CE3B-100
    modeli icin gecerli olmali.

    Bu arada dogru biliyorsam 10/100 Mbps secimini yapan surucu degil, kartin
    kendisi. Surucu sadece soyleneni uyguluyor.

    ÖG> ifconfig eth0 up komutunu kullaniyorum. Herhangi bir hata vermiyor ve
    ÖG> sonrasinda ifconfig yazdigimda eth0 ' i gormeye basliyorum ancak, DHCP
    ÖG> serverimda herhangi bir ip almadigini goruyorum (MAC adresini
    ÖG> gorebiliyorum).
    Cok normal, ethernet kartinizi ifconfig ile aktif hale getirdiginizde dhcp
    istemcisi niye calissin ki siz soylemedikce?

    Daha kolay olarak /etc/rc.d/rc.inet1 dosyasini calistirabilirsiniz.
    Acilista uygulayacagi islem aynen uygulanacaktir.

    Modul eger rc.inet1 calismadan once yuklenmiyorsa boyle bir problem yasiyor
    olabilirsiniz.

    ÖG> Sabit ip tanimladigimda (ip ayarlarini falan netconfig
    ÖG> komutu yardimiyla yapiyorum) yine goremiyorum kendi agimi.
    ÖG> Ping komutunu kullandigimda "network erisilemez" hatasi ile
    ÖG> karsilasiyorum.
    Yaptiginiz IP ayarlarinda bir problem olabilir mi?

    ÖG> calistigini gordum (isiklarindan). Simdi, dmesg ile gordugum
    ÖG> xirc2_ps_cs modulunun nereden yuklendigini bulamadim.
    ÖG> /etc/rc.d/rc.modules ' in icinde modprobe xirc2ps_cs gibi bi sey
    ÖG> goremedim. Ole bi satir bulsam sonuna if_port=4 olan argumanlari
    ÖG> ekleyecem.
    ÖG> Sonucta sormak istedigim : bu modul nasil yukleniyor ? nereden
    ÖG> yukleniyor ? nasil mudahale edebilirim ?
    kerneld ihtiyac oldugu anda otomatik olarak gerekli modulu yukluyor
    olabilir. rc.hotplug'i kurulum sirasinda aktif hale getirdiyseniz,
    sokulable takilable cihazlar ile beraber yukleniyor olabilir.

    rc.modules 'e kendiniz elle gerekli modulleri ve istediginiz parametreleri
    ekleyebilirsiniz. boylece rc.inet1'den once calisacak ve acilista
    istediginiz network ayarlarini da almis olacak.

    ÖG> Ýntel' in sayfasinda linux icin bir driver' i olmadigini gordum
    ÖG> kartimin.
    Zaten hali hazirda Linux cekirdegi icinde gerekli 'surucu' bulundugundan
    dolayi. Ayrintili bilgiyi Intel'in asagidaki sayfasinda bulabilirsiniz :

    http://www.intel.com/support/network/xc/adapter/cbe/sb/CS-003258-prd853.htm

    ÖG> Tesekkurler ... mesajimin uzunlugundan dolayi ozur diliyorum. Ancak,
    ÖG> cok sinirliyim ..
    Sinirlenecek bir sey yok. Kendinize mazosist bir dagitim secmissiniz :-),
    cok yoruyorsa daha kullanici dostu bir dagitima yonelebilirsiniz.

    Bu arada Slackware kullanmaya devam edecekseniz de 9.1 surumune gecmenizi
    oneririm, cok daha gelismis, cok daha iyi durumda (Xircom'da problem olarak
    gorduklerinizin sihirli bir bicimde cozuleceginden degil tabii).

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694