[linux-baslangic] slackware - ethernet sorunu

---------

From: Özgür Gürsoy (ozgurgursoy@netasistem.net)
Date: Tue 12 Nov 2002 - 15:08:48 EST

    Oncelikle listeyi isgal etmis olma hissiyatiyla ozur dilemek istiyorum.
    Ancak, ugrasiyorum son galiba 6 saatir, fakat hala internete cikamadim
    ya da network' e baglanamadim.

    Oncelikle, sistemim : Dell latitude CPX uzerinde Slackware 9, p 3, 256
    mb ram..
    Pcmcia slotlarimdan birinde xircom markali CREDIT CARD tipinde, 10/100
    ethernet karti var.
    Linux acilirken goruyor. Ve eth0 olarak atiyo. Ancak, probing kisminda
    otomatik hiz seciminde karar veremiyor (zanlimca) ve 10 Mbps olarak
    atama yapiyor.
    Bunu switch' imde goruyorum. 10 Mbps calisiyor, ancak sistem acildiktan
    sonra ifconfig yazidigimda sadece loopback' i goruyorum. Bunun uzerine;
    ifconfig eth0 up
    komutunu kullaniyorum. Herhangi bir hata vermiyor ve sonrasinda ifconfig
    yazdigimda eth0 ' i gormeye basliyorum ancak, DHCP serverimda herhangi
    bir ip almadigini goruyorum (MAC adresini gorebiliyorum). Sabit ip
    tanimladigimda (ip ayarlarini falan netconfig komutu yardimiyla
    yapiyorum) yine goremiyorum kendi agimi.
    Ping komutunu kullandigimda "network erisilemez" hatasi ile
    karsilasiyorum.
    lsmod komutu ile yuklu modulleri listeledigimde olmasi gereken
    "xirc2ps_cs" modulunun yuklenmis oldugunu goruyorum. Ancak, internetteki
    arastirmalarimda bi yerde
    "insmod xirc2ps_cs.o if_port=4" seklinde modulu yuklenince 100 Mbps
    olarak kullabilecegimi soylemisti. Oncelikle rmmod ile kaldirmak istedim
    modulu hafizadan. Mesgul oldugu hatasini alinca ifconfig eth0 down '
    komutundan sonra tekrar denedim ve modulu kaldirdim . daha sonra
    insmod xirc2ps_cs if_port=4 full_duplex=1
    komutuyla tekrar yukledim. Herhangi bir hata vermedi.
    İfconfig eth0 up
    Komutundan sonra yine ping atmaya calisinca network' un yine ulasilamaz
    oldugunu gordum. Bu arada switch' ime baktigimda (Intel marka 100' luk
    HUB) hala 10 Mbps de calistigini gordum (isiklarindan).
    Simdi, dmesg ile gordugum xirc2_ps_cs modulunun nereden yuklendigini
    bulamadim.
    /etc/rc.d/rc.modules ' in icinde modprobe xirc2ps_cs gibi bi sey
    goremedim. Ole bi satir bulsam sonuna if_port=4 olan argumanlari
    ekleyecem.
    Sonucta sormak istedigim : bu modul nasil yukleniyor ? nereden
    yukleniyor ? nasil mudahale edebilirim ?
    İntel' in sayfasinda linux icin bir driver' i olmadigini gordum
    kartimin.

    Tesekkurler ... mesajimin uzunlugundan dolayi ozur diliyorum. Ancak, cok
    sinirliyim ..