[linux-baslangic] Re: Database Server

---------

From: ZEKI CATAV (zcatav@isnet.net.tr)
Date: Tue 11 Nov 2003 - 04:56:28 EST

    Kongrede oldugum i=E7in cevaplamakta geciktim. Konuyla ilgili olarak hem =
    bilgi
    hemde teklife ihtiyacimiz olacak. Uygulama ile ilgili kabaca bilgi vereyi=
    m.
    Halen nowell natware + dos ortaminda Clipper ile derlenen bir veri tabani
    programi kullaniyoruz. Program 1985 sonlarinda yazilmaya baslanmisti.
    1986'dan beri =E7alisiyor. 1987-1992 arasinda gelistirilip olgunlasti. Ha=
    len
    seyrekte olsa k=FC=E7=FCk man=FCplasyonlarla =E7alisiyor. Program biz ama=
    t=F6r
    kullanicilarin istegi dogrultusunda, hemen hi=E7 temel standartlari olmay=
    an
    tibbi data alaninda, ICD 9 hastalik ve tedavi kodlama sistemleri temel
    alinarak gelistirildi. Baska =F6rnegi yoktu (bizim d=FCs=FCnd=FCg=FCm=FCz=
     anlamda).
    Bilgisayar konusunda orta d=FCzeyde bazi seyler bilen bir kullanici oturu=
    programi =E7alistirdiginda program ona verilerini olusturan degiskenleri =
    su
    anda =F6rnegin access ile olusturuyormus gibi GUI (daha primitif bir
    g=F6r=FCnt=FCyle) araciligi ile olusturma ortami sagliyor. Veriler degisk=
    enler
    seklinde tanimlandiktan sonra bu verileri girmek i=E7in formlar
    tanimliyorsunuz, bu formlar veri girisi ve g=F6zden ge=E7irme & degistirm=
    islemlerinde ve sorgulama yaparken sablon amaciyla kullaniliyor. Yeni
    formlar eklemek formlara yeni alanlar eklemek m=FCmk=FCn, bu durumda prog=
    ram
    kendini tekrar compile edip yeni haliyle =E7alismaya devam ediyor. Sorgul=
    ana
    veriler ayri olarak saklanip farkli formata (excel) =E7evrilebiliyor. Sor=
    gu =F6n
    tanimli peryodik veya istege bagli olusturulan serbest yapilarda olabiliy=
    or.
    Sorgu sonucunda verilere program standart istatistiksel islemleri uyguluy=
    or
    (Sayi, ortalama, %, gruplama v.b...). Program =E7ok kullanicili her
    kullanicinin kendine =F6zg=FC yetkileri var.
    =D6zet olarak son kullanici o g=FCn=FCn imkanlari, bizim hayal g=FCc=FCm=FC=
    z ve
    programcimizin yetenekleriyle sinirli olsada d=F6neme g=F6re olduk=E7a iy=
    i bir
    software ile =E7alisiyordu. Veriler var/yok, integer, listeden se=E7ilen =
    string
    v.b. formatli veriler olup, text seklinde kagitin manyetik ortama tasinma=
    si
    formatinda olmayip sorgulanip islenebilir =F6zelliklerde yapilandirildi. =
    Halen
    1984' den itibaren verilerimiz (1984-1986 arasi geriye d=F6n=FCk =F6zet b=
    ilgi
    olarak) manyetik ortamda mevcut ve yararlaniyoruz.
    Yeni olusturacagimiz halinin, eski bilgilerin aktarilip, totali kapsamasi=
    ni
    hedefliyoruz. Web based istememizin nedeni platform bagimsiz ulasilabilir=
     ve
    istersek uzaktan ulasilabilir olmasi ayrica hastane web sayfasina bu
    bilgilerin otomatik =F6zetlerle update edilerek (dinamik veri)
    aktarilabilmesidir.
    Istenen yada atladigim bilgileri ayrica yazisabiliriz.

    ----- Original Message -----=20