[linux-baslangic] gentoo linux

---------

From: Tarık Gandur (tarik@gandur.tr.tc)
Date: Sat 31 May 2003 - 01:12:56 EEST

    Selam,
    Nette linuxlarken (linux sitelerini gezerken demenin farkl? yolu fena
    deg(il dimi :) ) www.core.gen.tr isimli bir siteye rastlad?m. Genel
    olarak güvenlik ve linux hakk?nda bilgiler içeriyordu. Ancak benim as?l
    dikkatimi çeken bugüne kadar hiç duymad?g(?m (tabii bu benim cahillig(im
    de olabilir) Gentoo isimli bir dag(?t?mdan bahsetmeleri. www.gentoo.org
    adresine girdig(imde bairaz daha s,as,?rd?m. Çünkü bu dag(?t?m oldukça
    iddial? geldi bana. Kendilerine linux metadag(?t?m? diyorlar (bu ne
    demek bileniniz var m?). Portage ad? verilen bir sistem kullan?yorlar
    (ki onlar buna gentoo nun kalbi diyor) bu portage hem gentoo nun yaz?l?m
    dag(?t?c?s? görevini üstleniyor, hem hem de paket kurucu ve derleyici
    görevi görüyor. Sitenin iddias?na göre bu nedenle sadece

    > emerge -u world yazarak tüm sitemi komple güncelleyebiliyorsunuz(en
    > ufak biles,ene kadar, hatta san?r?m kernele kadar ) öyleki bir kere
    > gentoo yu yükledikten sonra yeni sürüm yükleme gereg(iniz olmuyor
    > çünkü güncelleme sonras?nda sisteminiz yeni sürümün ayn?s? oluyor (bu
    > mümkün müdür yani hers,eyi ile).

    Tüm bunlar? anlatt?ktan sonra üç sorum olacak: 1. yukar?da yaz?da
    sordug(um sorular :) 2. bu dag(?t?m hakk?nda özellikle pratik bilgisi
    olan var m? yani kullanm?s, denemis, olan vs... nedir neye benzer pratik
    anlamda ne fark yarat?r? denemeye deg(er mi.
    ve 3) türkiye de bu dag(?t?m?n cd sini bulmam mümkün mü yoksa netten mi
    indirmeliyim. (kurmaya karar verirsem sadece linux kurulu hard diskime
    nas?l yeni bir partisyon açar?m (açabilir miyim) verilerimi kay?p
    etmeden diye soracag(?m :) )

    Sevgiler
    I.yi Linuxlamalar :)