[linux-baslangic] Re: Your Account Expired!

---------

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Fri 30 May 2003 - 14:32:52 EEST

    Fri, 30 May 2003 05:56:00 +0000 tarihinde
    "Eray YASYERLI" <eyasyerli@hotmail.com>' in yazdıkları:

    > Merhaba,
    >
    > Bu gun bilgusayarimi actigimda cok sasirtici birseyle karsilastim.
    > K.adimi ve sifremi girdigimde bana your account has expired. please
    > contact your server administratioun diye bir hata mesaji verdi. bende
    > root olarak sisteme girdim kullanici ayarlarina baktim. tarihe falan
    > baktim ve hicbir sorun goremedim. ama hala kendi kullanici adimla
    > sisteme login olamiyorum. Rh9 kullaniyorum. Bunun cozumu nedir linux
    > sistemler boyle abukluklar yapiyor muydu?
    >
    > yardimlarinizi bekliyor iyi calismalar diliyorum!
    >
    > Eray YASYERLI

    abukluk değilde sanırım sistemde kullanıcı hesaplarının devredışı kalma
    süresi ayarlı durumda :)

     # useradd -D

    komutu yada adduser komutu ile kullanıcı hesapları oluşturulurken
    kullanılacak öntanımlı opsiyonları görebilirsiniz. nasıl
    değiştirileceğine gelince mandrakelinux 9.1 sistemimde bnlar
    /etc/default/useradd dosyası içinde tutuluyor... expire değişkeninin bir
    değeri var ise bunu silin... kullanıcıyla login olun...

    kolay gelsin...

    --
    Erçin EKER
    UIN: 8216618