[linux-baslangic] Linux tabanli MACOSX hakinda bilgisi olan var mi? Yeniden

---------

From: grafikerozkan (grafikerozkan@kobiline.com)
Date: Thu 29 May 2003 - 13:42:40 EEST

    =D6nceki mailim icin uzgunum. Mac-Pc arasinda turkce karakter sorununu hala
    cozemedik Maili tekrar gonderiyorum

    Arkadaslar biliyorsunuz (yada yeni ogreneceksiniz) Apple Macintoshlarin
    isletim sistemi olan MacOs artik
    MacosX adi altinda Linux tabanli bir isletim sistemi haline geldi. Bilkomun
    sitesindeki MacOS X tanimi soyle:

    "En yaygin olarak dagitilan UNIX tabanli isletim sistemi olan Mac OS X, zor
    begenen kullanicilara, Mach 3.0
    kernel'in iyi duzenlenmis multithreading ozelligini, saglam donanim
    entegrasyonu ve SMP guvenli suruculerin
    yanisira sifir konfigurasyon gerektiren bir ag yapisi sunuyor. Jaguar
    FreeBSD 4.4 ve GCC 3.1'in ozelliklerini,
    Mac OS X'in Acik Kaynak temeli olan Darwin'e entegre ederek daha gelismis
    bir performans, uyumluluk ve
    kullanislilik sunuyor. "

    Simdi sorum su

    Linux tabanli bir isletim sistemi oldugu icin neden sadece Apple
    bilgisayarlarda calistirabiliyoruz. Biraz kassak
    bunu PC uzerinde de calistiramazmiyiz. veya Linux programlarini MacOsX
    =FCzerinde calistiramazmiyiz

    Linux gucu + PC ucuzlugu + MacosX aliskanligi (grafikerim de ben maclari
    severim) iyi olurdu benim icin

    Saygilar

    Ozkan Ozcan
    Grafiker