[linux-baslangic] Re: Windows programlari

---------

From: ArGe@karesoft.com
Date: Wed 28 May 2003 - 23:03:01 EEST

    Tekrar Merhabalar,

        Soruma kismen de olsa yanit aldim. Kismen diyorum cunku ilgili seminer
    notlari pek doyurucu gelmedi bana, benim amacim windows'ta calistirdigim
    word, excel, photoshop ya da benzeri bir program degil. Asil amacim windows
    ya da dos altinda ama windows'tan bagimsiz (registery'e kayit edilmeden)
    kendi kitapliklari ile calisan basit programlari kullanabilmek.

        Bunlara ornek vermem gerekirse link, logo ya da eta benzeri bir ticaret
    programi, ozel yazilmis bir tanitim programi veya v.basic'te yazilmis basit
    siparis/fiyat takip programlari gibi seyler.

        Amacima gelince halihazirda ticari program kullanan musterilerime daha
    kararli ve guvenli bir isletim sistemi verebilmek, mevcut kullandiklari
    programlara linux'a gecebilmek icin buyuk yatirimlar yapmak zorunda
    kalirlarsa sonuc husran olacak ve biz de mecburen yine ms isletim sistemleri
    satmaya devam edecegiz.

        Ornek olarak bir musterimizde 20 kadar pc var, bunları 8 tanesi standart
    dos ve windows tabanli ticari program kullaniyor, digerleri ise ofis ve
    ınternet uygulamalari calistiriyor. Ancak windows'lar genelde hata veriyor,
    surekli virus bulasiyor, kilitleniyor (tabi ki bilincsiz kullanimlardan da
    kaynaklanabiliyor) ve sistemin guvenligini ve surekliligini saglayabilmek
    icin firma surekli yatirimlar yapmak zorunda kaliyor. Bunun gibi size
    yuzlerce ornek verebilirim, sizlerin de cevresinde boyle sirketler
    mevcuttur. Amacimiz linux sistemlerinin isleyislerini iyice ogrenip en
    azindan yeni satin alacak musterilerimize linux'u onerebilmek, server
    kurulumlarinda baska sanslari oldugunu guvenle onlara sunabilmek.

        Biz zaten isletim sistemi ve server satislarinda cok buyuk kar marjlari
    ile calismiyoruz, amacimiz bakim ve destek hizmetinden para kazanmak. Ama
    bunu yaparken de musterimizi uzmek ya da somurmek istemiyoruz, cunku
    makinelerden sonra elindeki en buyuk yatirimi sistemlere ve onlarin
    guvenligine v.b. islemlere yatirmak zorunda kaliyor. Biz daha az parayla
    daha stabil ve guvenli sistemleri kurabileceklerini ve bunlarda da desteksiz
    kalmayacaklarini anlatmak istiyoruz. Tabi tum bunlarin yani sira cok buyuk
    lisanslama maliyetleri odenmesine de gonlumuz razi gelmiyor (MS'un bir cok
    carpik lisanslama mantigi yuzunden milyarlarca liramizin bosa gittigini
    gorunce uzulmuyor degilim, bu paranin 1/4 üne bile cok iyi yazilimlar satin
    alinabilecegine inaniyorum)

        Evet amaclarimizi yazmak bayagi uzun oldu ancak sanirim ne yapmak
    istedigimizi herkese acik acik anlatmis olduk.

    İyi calismalar,
    A. Oguz GULAY