[linux-baslangic] Re: Monitör

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 28 May 2003 - 12:58:45 EEST

    yalcin kolukisa wrote:
    > selamlar Mandrake hariç, RD 9 ve Gelecek 2 'de monitörü bir türlü
    > sisteme tanıtamadım. vestel 15", 0.28 dpi , kılavuzuna göre 1024*768
    > çözünürlügü desteklemekte. yükleme esnasında monitörü ne olarak
    > seçmeliyim? Generic 800*600 serisinin hepsini denedim ama yükleme
    > sonrası konsolda startx çıktısı olarak ya "monitör bulunamadı" ya da
    > "bilinmeyen monitör " hatası almaktayım. ekran kartı 32 MB S3
    > prosavage(onboard) , sistem, kartı otomatik buluyor ve gözüme çarpan
    > hiç bir hata mesajı da vermiyor ( kart ile ilgili).
    >
    > tam ve kesin bir cevap alabilmek için yeterli bilgi veremediğim
> [...]

       Monitor'un sisteme tanitilmasi sadece /etc/X11/XF86Config(-4) dosyasi
    icerisinde, Section "Monitor" de

             HorizSync 28-96
             VertRefresh 50-76

      satirlari ile belirleniyor. Normalde buraya monitorunuzun yatay ve
    dikey tarama frekanslarini girmeniz yapilacak en dogru sey. Bu degerler
    monitor kitapciginiz vs. de mutlaka yazar. Yine de bulamiyorsaniz
    "generic 1024x768 60HZ" ya da "non interlaced 1024.768 " secip, frekans
    ayarlari ile oynamak.

      Sizin sorununuza gelince, bence sorun monitor degil ekran kartinin
    taninmamasi. Yanlis anlamadiysam mandrake taniyor dediniz.

      ls -la /etc/X11/X --> komutunun ciktisi

      /usr/X11R6/bin/XFree86 yi gosteriyorsa X dedigimiz grafik ortam
    programinin 4.x surumu ile kartiniz kullaniliyor demektir, ki bu durumda
    diger dagitimlara mandrake nin yaptigi ayarlari kopyalamaniz yeterlidir.
      (Butun XF86Config dosyasi degil, ekran karti ile ilgili olan
    kisimlari). Eger ki bu link baska bir dosyayi gosteriyorsa, siz mandrake
    de X in 3.x surumunu kullaniyorsunuz ve kartiniz bu surumle taninmakta
    demektir. Bu durumda diger dagitimlara eski surum x le ayarlamaniz
    yeterlidir.

      Saygilar,
      Onur Kucuk (d.li)