[linux-baslangic] Re: Mandrake 9.1 linux ile internet bağlanamıyorum

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 28 May 2003 - 00:42:10 EEST

    Selamlar..

    Gecenin bu vaktinde internete baglanamamak cekilmez bir vaziyettir bilirim. Umarim send'e basip yatmamissindir...

    Oncelikle modem baglaniyormu ? Bunun icin PAP/CHAP auth. secmelisiniz. Sonrasinda eger modem baglandi vs. diyorsa sirayla sunlari yapin:

    1. ppp cihazi olusuyor mu ?

    # ifconfig

    ppp0 ............

    Eger yukaridaki gibi ppp0 ile baslayan bir satir cikarsa, bir satir filan altinda inet addr ve p-t-p addr olacak.

    2. Default Route tarifli mi ?

    # route -n
    0.0.0.0 0.0.0.0 ppp-addr ..... ppp0

    ppp-addr yazan yerde yukaridaki iki adresten biri olmali.

    # ping 212.175.43.9

    Eger hic bir sey gelmezse, veya en sonda ms, us cinsinden geri donus zamani gosterilmezse Ctrl C basin. Aksi halde gene bu tuslarina basin. Fakat mutlaka 15-20 saniye (en az) bekleyin..

    Tum bunlari yaptiniz, sonucu bir yazin. Bizde yardimci olmaya calisalim..

    Saygi ve sevgiler..

    28 May 2003 01:59 EEST tarihinde yazmışsınız: