[linux-baslangic] Re: MDK 9.1, ac97, ses Q=FDkm=FDyor,?= ben kimim?

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Tue 27 May 2003 - 16:43:22 EEST

    Bende bir ornek vermek istiyorum. Arkadaslardan biri linux kullanmak =
    istedi bana sordu bende Mandrake son kullanici icin iyiymis kur dedim. =
    Sonucta MDK 9.0 kurdu ama RedHat te kesinlikle yasamadigim bir cok =
    problemle karsilastim. En basitinden meshur aciliste mount islemi cokuk =
    halde. Mnt dizine girdiginiz anda X gocuyor. Illa elle farkli bir dizine =
    mount etmek gerekiyor. 2. olarak optik mouse un scroll unu RedHat ta bir =
    cok kez yaptigim sekilde kurmayi denedim nafile calismadi. Ses karti =
    yine ayni sekilde sorun verdi. Turkce destegi dedim programlarin =
    bazilari cince bile diyemeyeceginiz karakterlerle dolu. Zaten =
    masaustunde yeterince iyi deilimdir birde sorunlar falan X coktu er gec. =
    Tabi arkadas beni RedHat ta mplayer ve Turkce altyazilariyla AC3 divx =
    izlerken chroumium oynarken gorunce basladi kufur etmeye bana niye bunu =
    kurmadin falan. Sahsen tavsiye ettigime edecegime pisman oldum.

            Peki bundan ne cikiyor?

    En iyi dagitim en iyi bildigin dagitimdir masaustu dahil. Yeni =
    baslayanlar Mandrake kullansin kismina katilmiyorum. Sadece son =
    kullanicilar slackware vb. kullanmasin turu bir yaklasim olabilir belki. =
    En dogrusu 1 kac alternatif verip sisteminde en sorunsuz hangisi =
    calisiyorsa onu kullanmasi tavsiye edilebilir. Cunku en basitinden MDK =
    nin tavsiye edilmesinin sebeplerinden biri olabilecek automount olayi X =
    i ucurabiliyor.

    Saygilar.