[linux-baslangic] Re: F Klavye

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Sun 25 May 2003 - 21:24:26 EEST

    Pazar 25 May 2003 02:06 sularında, Yrd.Do�Server Acim şunları yazmıştı:
    > Merhaba,
    > Bilgisayarımda daha önceden Q Klavye vardı, ancak daha sonra Türkçe F
    > klavye'ye geçtim. Sistemime Red Hat 9 yükledim. Ancak, Red Hat 9'da
    > klavyeyi Türkçe F haline dönüştüremiyorum. Ne yapmam gerekir? Teşekkürler.
    > --
    > Yard. Doç. Server Acim
    > İnönü Üniversitesi, Eğitim Fak.Güzel Sanatlar Eğitimi Böl., Müzik Öğrt.
    > Programı, MALATYA http://web.inonu.edu.tr/~sacim

    Pardon ben sadece konsol için yanıt verdim. Tabii X'de var. :-)

    Bunun yanıtı Türkçe-NASIL'da var ama,

         F Klavye kullanmak istiyorsanız:

      Option "XkbRules" "xfree86"
      Option "XkbModel" "pc105"
      Option "XkbLayout" "tr"
      Option "XkbVariant" "tr_f"
      Option "XkbOptions" "caps:shift"

    Ya da, Q klavyeniz düzgün çalışıyorsa,
    bir xterm açın ve
    setxkbmap tr -variant tr_f
    yazın. Tekrar Q klavyeye dönmek isterseniz:
    setxkbmap tr -variant basic
    Tabii bu işlem kalıcı değil. Kalıcı olması için
    XF86Config-4 içine yukardakileri yazmanız lazım.

    Esen kalın,
    Nilgün