[linux-baslangic] Re: Daha hizli bir sistem icin..

---------

From: A. Murat EREN (meren@comu.edu.tr)
Date: Sun 25 May 2003 - 14:13:43 EEST

     Merhabalar,

    > Ben Rh9 masaustu kullanicisiyim. Sistemimde mutlaka gereksiz programlar
    > calisiyor. Ve bunlar sistemimi yavaslatiyor. Bir masaustu kullanicisinin
    > kullanicagi servisler nelerdir?
    >
    > Yani bilgisayarımın gereksiz programlarla mesgul olmasini
    > istemiyor ve bilgisayarimdan tam verim almak istiyorum.
    >
    > root iken konsolda setup bolumune girdigimde sistemdeki calisan servislerde
    > bircok servis secili. bunlarin hangisi gereksiz nasil bilebilirim?

     Tam cikarken geldi mail, ayrintili yazamayacagim fakat suan calisan ve internete baglandigim laptopumda setup->system services'dan bakinca hangi servislerin secili oldugunu yazayim size:

     keytable
     network
     random
     sshd
     syslog
     xfs
     xinetd

     Bu minimum bir servis konfigürasyonu degil sonucta ama, hepsinin ne ise yaradigini arastirip ogrenene kadar, burada gormediklerinizi rahatca kaldirabilirsiniz (sshd, uzaktan makinenize -güvenli- baglanip makinenizi kullanmaniza olanak saglayan bir servistir kullanmayi düsünmüyorsaniz onu da kaldirabilirsiniz). umarim atladigim bir nokta yoktur.

     Iyi calismalar,
     A. Murat EREN
     meren@comu.edu.tr
     http://zion.comu.edu.tr/~evreniz/