[linux-baslangic] Re: cd yazma ve yetki problemi;

---------

From: Cengizhan Kaptan (cengizhan@intlcommerce.com)
Date: Fri 23 May 2003 - 09:28:20 EEST

    CD Writer'iniz IDE oldugu halde SCSI olarak tanimlanmasi soz konusu
    olabiliyor; boyle bir durumda ise onu IDE olarak gosterebilirsiniz;
    sorun bundan kaynaklaniyorsa asagidaki islemler sorununuzu cozebilir:

    1- bir editor ile /etc/lilo.conf dosyasini acin En ustune

    append="hdc=ide-scsi" satirini ekleyin... (Burada c harfi 2.IDE'De
    takili master IDE writer icin; Mesela birinci slota baglanan slave IDE
    writer icin hdb olur vb)

    2- # (root) olarak yine lilo komutu verin...

    /etc/modules.conf u acin...

    alias scsi_hostadapter ide-scsi
    options ide-cd ignore=/dev/hdc

    3- Sonra da /etc/rc.local dosyasina asagidaki satiri ekleyin:

    modprobe ide-scsi

    Yeniden bilgisayari baslatin; yazicinizin taninmasi gerekir,

    Saygilar,
    Cengizhan Kaptan