[linux-baslangic] Re: kutuphane icin program

---------

From: Zeki Celikbas (celikbas@itu.edu.tr)
Date: Wed 21 May 2003 - 13:25:18 EEST

    Kapsamli bir kutuphane programi ariyorsunuz. Size bir kutuphaneci
    olarak Koha'yi oneriyorum. Calistigim fakulte kutuphanesi icin
    kurdugum ve bir donem kullandigim bir Kutuphane Otomasyon
    Sistemidir (Library Automation System). Dikkat ederseniz bir
    programdan ziyade otomasyon sisteminden bahsediyorum. Koha
    genel olarak asagidaki modullerden olusur:

    o Son kullanici icin kutuphane katalogu (OPAC)
    o kataloglama (kutuphane icin intranet) (z39.50 destegi var.)
    o oduncverme takip sistemi
    o satinalma/butce yonetimi sistemi.

    Koha mailinizde belirttiginiz binlerce dolarlik programlarin yaptiklarinin
    hepsini yapabilir. Hatta bazilarinin yapamadiklarini da yapabilir. Koha
    web tabanli bir sistemdir. Program perl ile yazilmistir. Veritabani olarak
    MySQL ve sunucu olarak apache kullanan bir sistemde kullanilir.

    Goruldugu gibi koha'nin kurulumunu bir sistem yoneticisinin yapmasi
    gerekir, kullanimi icin ise muhakkak bir formasyonu kutuphaneci olan
    birinden yardim almak gerekir.

    web adresi: http://www.koha.org/

    Koha tamamen web tabanli oldugundan bu adreste sistemi kendiniz
    kurmadan da test edebileceginiz bir giris vardir.