[linux-baslangic] Re: modules.conf

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 20 May 2003 - 13:55:24 EEST

    etugruceri@infotech.com.tr wrote:
    > Arkadaslar kusura bakmayin font problemleri yuzunden okunamayan
    > mailimi tekrar atiyorum. Okumaya urasanlarada kusura bakmasinlar,
    > Onboard ethernet kartimi cd sinin icerisinden cikan driverlari
    > derleyerek sisteme kurdum. Olusan modulu insmod ile ekliyorum. ve
    > modules.conf dosyasinin icine yaziyor. ekledigim anda herhangi bir
    > sorun yok. ip werip haberlesebiliyorum. ama reboot dan sonra
    > ekledigim modul tekrar yuklenmiyor. tekrar insmod yapmam gerekiyor.
    > Hata nerededir. Bi yerde bi seyi eksikmi yapiyorum . yardimci
    > olursaniz sewinirim...

      Aslinda hangi dagitimi kullandiginizi bilemedigim icin suradadir
    diyemiyorum, ancak /etc/modules.conf a

      alias eth0 modul_adi

      seklinde tanimlama yaptiysaniz ve "depmod -a" komutunu verdiyseniz,
    eth0 up edilirken, yani ip atanmasi vs. yapilirken o modulun hafizaya
    alinmasi lazim. Belki de bu ethernetin otomatik up edilme sistemi
    calismiyordur (network ya da internet servisi adi altinda bir servis /
    acilis scripti olabilir)

      Yine de etherneti elle up edebiliyorsaniz acilis scriptlerinden birine
    (ornegin cogu dagitimda olan /etc/rc.d/rc.local ) girdiginiz komutlari
    girmenizde bir sakinca olacagini zannetmiyorum.

      Saygilar,
      Onur Kucuk