[linux-baslangic] Re: CD ve user account hakkýnda birer soru?

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Mon 19 May 2003 - 12:33:47 EEST

    Pazartesi 19 May 2003 09:46 sularında, yalcin kolukisa şunları yazmıştı:
    > selamlar
    >
    > ikinci sorum ise CD sürücü hakkında. Mandrake 9.1 (KDE) de film seyretmek
    > için CD' yi sürücüye taktım ve sanırım yanlış bir programı çalıştırdım.
    > ve CD sürücü devamli olarak CD'yi okumaya çalıştı ama başarılı olamadı,
    > buna ragmen CD'yi okumaya devam etti. konsoldan eject komutunu verince
    > "aygıt meşgul" uyarısı geldi. umount komutunda ve KDE masaüstünden CD ye
    > sağ tıklayıp ayır dediğim zamanda aynı "aygıt meşgul" hatası verildi. ne
    > filmi seyerdebildim ne de CD yi geri alabildim. böyle bir durumda ne
> [...]

    Böyle bir durumda umount komutunun -l seçeneği vardır (lazy),
    aygıtı ne olursa olsun sistemden ayırır. Ama çok mecbur olunmadıkça
    kullanılmamalı. Sabit disklere bilgi hemen yazılmadığından bilgi
    kaybı oluşabilir. En iyisi salt okunur bağlı aygıtlarda kullanmaktır.

    Esen kalın,
    Nilgün