[linux-baslangic] CD ve user account hakkında birer soru?

---------

From: yalcin kolukisa (yalcink01@yahoo.com)
Date: Mon 19 May 2003 - 09:46:01 EEST

    selamlar

    her hangi bir kullanıcı için açılan hesapta , bu kullanıcının gerçek ismi için bir limit var mıdır? /etc/passwd dosyası içinde kaç karakterlik bir kullanıcı gerçek ismi girebiliriz/görebiliriz?

    ikinci sorum ise CD sürücü hakkında. Mandrake 9.1 (KDE) de film seyretmek için CD' yi sürücüye taktım ve sanırım yanlış bir programı çalıştırdım. ve CD sürücü devamli olarak CD'yi okumaya çalıştı ama başarılı olamadı, buna ragmen CD'yi okumaya devam etti. konsoldan eject komutunu verince "aygıt meşgul" uyarısı geldi. umount komutunda ve KDE masaüstünden CD ye sağ tıklayıp ayır dediğim zamanda aynı "aygıt meşgul" hatası verildi. ne filmi seyerdebildim ne de CD yi geri alabildim. böyle bir durumda ne yapmam gerekirdi, bilgi verebilirseniz sevinirim.

    saygılarımla

    Yalçın Kolukısa