[linux-baslangic] Re: SCO

---------

From: Cengizhan Kaptan (cengizhan@intlcommerce.com)
Date: Thu 15 May 2003 - 19:39:14 EEST

    Merhaba, ben biraz konuyu biliyorum; SCO'nun konustugu ve dava acmayi
    uygun bulan adam David Boies diye bir avukat ki bu adam sansasyonu cok
    seviyor: US DOJ ile Microsoft davasinda, Al Gore ile oylari sayanlar
    arasindaki davalarda yer alan biri...
    SCO malumunuz sunu iddia ediyor: IBM Linux'e verilmemesi gereken kodlari
    'Dump' etti ve bu sayede Linux gelisti... Kendi surumlerinde de bu komut
    zincirlerinin yer almamasina avantaj deniyor; Linux'u savunanlarin en
    buyuk demeci ise 'bunlar olmasa sanki Linux kalkinmayacakti' gibi sozler
    (ben buna katiliyorum; bu kadar ozverili calisan -hatta baskalarina gore
    aptal- denilen samimi bir camia her zaman bulunmaz...
    Eger hakli bulunursa SCO, o zaman IBM'in para cezasi almasi disinda bir
    de GPL'in tehlikeye gireceginden dem vuruluyor; zira ticari bir
    yerlerden alintilanan bir sistem GPL ile dagitilamaz varsayimiyla...
    Sonrasindan sizden fazla haberdar degilim...
    Ancak su var ki Linux pek de zarar gormez gibi geliyor, asil zarar
    iceriden gelmedikce... -GPL'e kapatilma icten gelirse diye endiselenmek
    anlaminda soyluyorum- baska bir acik kaynakli sistem gelir ve Linus da
    hep hatirlanir, yani felaket (!) hic olmaz bu kadar ozverili insanin
    oldugu bir toplulukta...
    SCO da bu arada kendisini her halukarda ucretsiz yazilim camiasindan
    cekmis oluyor; kazansa da kaybetse de!
    Sevgiler/Saygilar...
    Cengizhan Kaptan