[linux-baslangic] Re: Mandrake 9.1 Root olarak nasıl girebilirim?

---------

From: Ekin Meroglu (ekin@fisek.com.tr)
Date: Wed 14 May 2003 - 10:57:48 EEST

    Hello Mucip,
    Wednesday, May 14, 2003, 9:13:37 AM, you wrote:

    MI> Selamlar,
    Merhaba.

    MI> Mandrake 9.1 üzerine CrossOffice'i kurmaya uğraştım. Fakat "root" olarak girmelisiniz dedi. Peki dedim:)

    Root olmanız gerektigi anda bir terminalden (X altında)
    su
    komutuyla root haklarına sahip olabilirsiniz. Tabii root sifrenizi
    bilmek kaydiyla... X 'i root olarak calistirmak yerine gerektiginde
    root haklarını elde etmek cok daha guvenli bir yontem..

    MI> Fakat Giriş ekranında root yok ki? Sadece bir kullanici resmi var o kadar. Yani ondan baska bir kullanici ile girmen mümkün değil.
    MI> Alt+Ctrl F1 ile yeni konsol açıp root bağlandım ve sonu ".sh" uzantılı olan dosyayı çalıştırmaya uğraştım. Bu seferde Bash hatası verdi. Komut bulunamadı gibi bir mesaj var. Ama KDE'de
    MI> üzerine çift tıklayınca çalışıyordu. O zaman Konsolda root iken KDE'ye geçeyim dedim; startx yazdım. Bu sefer de "x sunucu zaten çalışıyor dedi":)))
    MI> Yani akşam 2'ye kadar KDE'yi root olarak çalıştırıp CrossOffice'i kuramadım...

    Denemeyemiyorum ama su komutunu verdiğiniz terminalde .sh uzantılı
    script'i calıstırınca sorun cıkmamalı.. eger yine cikarsa cikan hata
    mesajiyle tekrar yazarsaniz daha kolay yardımcı olabiliriz..

    MI> Ya da X Sunucuyu nasıl kapatıp komut satırına düşebilirim. Ve ayrıca giriş ekranına root logosunu nasıl ekleyebilirim????
    MI> Yardımlarınızı bekliyorum.

    Yukardaki sebeplerden, giris ekranına root kullanıcısı eklemek pek
    tavsiye edilecek bisey diil bence.. ama kesin vardir bi yolu :) (yani
    ben bilmiyorum .. Onuur ?? )

    MI> Sağlıcakla,
    MI> Mucip:)

    Gorusuruz.