[linux-baslangic] Re: sisteme yeni bir hdd ekleme

---------

From: A. Murat EREN (meren@comu.edu.tr)
Date: Mon 12 May 2003 - 12:33:10 EEST

    > Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim özür dilerim ben eksik bilgi vermişim.
    > disk yeni üzerinde herhangi bir dosya sistemide dahil hiç bir şey yok
    > aslında bu disk bir raide bağlı linux diski sdb diye görüyor. Yalnız hiç bir
    > işlem yapılmadığı için free olarak gözüküyor. Disk şu an bomboş ben bunu
    > linux altında kullanılabilir bir disk olmasını istiyorum
    > Şimdi aşagıdaki işlemleri yaptıktan sonra sanırım diski sistem tam olarak
    > görecek ama dosya sistemi nasıl oluşturacam (daha doğrusu nasıl
    > formatlayacam)

      Tekrar merhabalar,

      ]$ man fdisk
      ]# fdisk /dev/sdb

      fdisk ile diskiniz üzerinde dosya sistemi ve partition olusturabilirsiniz bunun yaninda, sisteminize webmin kurarsaniz onun üstünden bütün bu islemleri (fstab'a girdi eklemek, dosya sistemi ve partition olusturmak v.s.) kolaylikla halledebilirsiniz. Webminin son sürümünü ftp://ftp.comu.edu.tr/pub/linux/webmin/ adresinden temin edebilirsiniz.

      Iyi calismalar,
      A. Murat EREN
      meren@comu.edu.tr
      http://wolf.comu.edu.tr/~evreniz/