[linux-baslangic] Re: arayüz ve komutsatırı

---------

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 08 May 2003 - 16:58:14 EEST

    On Thu, 2003-05-08 at 13:49, Mehmet Tirgil wrote:
    > merhabalar,
    > linux'un herhangi bir sürümünü kullanırken, grafik arayüzü kullanmak ile
    > komut satırında işlem yapmak arasında performans farkı nekadar olur. hız
    > gibi. ayrıca komutlar hakkında detaylı açıklamaları nereden bulabilirim
    > acaba?

    Genellikle performans farki olmaz. Komut satirindan yaptiklariniz Linux
    ile diger UNIX'ler arasinda cok az farklidir; bu sayede komut satirindan
    neyin nasil yapilacagini ogrenirseniz baska bir UNIX'e gittiginizde pek
    yabancilik cekmezsiniz.

    Performans acisindan temel fark bellek kullanimi ile ilgilidir. Eger X
    Window sistemini (grafik arayuz) calistirmazsaniz, ki MS-Windows'un
    aksine Linux'ta calistirmak zorunda degilsiniz, 5-10MB daha az bellek
    kullanarak calisabilirsiniz. RAM fiyatlari goz onunde bulunduruldugunda
    onemsiz oldugu rahatlikla gorulebilir.

    selamlar, iyi calismalar.

    --
    Burak DAYIOGLU
    Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333