[linux-baslangic] Re: linux'a başlangıç ve donanım problemleri

---------

From: Mert Derman (Mert.Derman@isbank.com.tr)
Date: Thu 08 May 2003 - 08:33:06 EEST

    --d=FCn--
    once detayiyla yanit verdigi icin Onur beye tesekkurler. (zaten =
    haftasonu
    senlikte Mandrake Kurulumu seminerinde de asiri bir sabir gostererek
    yanitlamisti sorulari ki ben bile bazi sorularda "nasil bir soru bu ya"
    demekten kendimi alamamistim). Ancak hen=FCz eve gidip s=F6ylenenleri =
    deneme
    firsati bulamadim.

    Onur Kucuk wrote:
    >Bir diger olasilik da ses kartinin surucusunde (kernel modul) bir=20
    >problem olmasi. Ses kartini sb16 ya ad sbpro olarak elle tanitmaya=20
    >calisabilirsiniz.

    yaniti okurken de bir konu aklima takildi ve bu donanim sorunuyla =
    ugrasirken
    de hep kendime sordugum bir soru idi
    "linux isletim sisteminde bir hardware'i (elle) tanitmak nasil oluyor
    acaba". umarim cok acik olan bir seyi sormuyorumdur.=20
    Belki bu listede okudugum gibi henuz linux icinde windows aramayi
    birakamadim ama device manager tarzi birsey goremeyince (zaten gormeyi =
    de
    beklemiyordum ama) nereye bakmam gerektigini bilemedim. elimde turkce =
    bir
    linux kitab=FD var ancak genelde linux kullan=FDm=FD hakkinda bilgiler =
    iceriyor.

    ---bug=FCn--
    d=FCn gece onur beyin s=F6ylediklerini denedim tabi ses kart=FDn=FD =
    sb16 ya da sbpro
    olarak g=F6stermek d=FD=FE=FDnda (neden: yukar=FDdaki paragraf) Modem =
    i=E7in =F6nce
    rpm'leri denedim ancak bir sonu=E7 alamad=FDm (kurmak d=FD=FE=FDnda =
    bir=FEey yapmad=FDm
    ama) daha sonra smartlink'den indirdi=F0im tar.gz dosyalar=FDn=FDn =
    README'sini
    okuyup s=F6ylenenleri yapt=FDm (unutmay=FDn ben =E7ok yeni bir linux =
    kullan=FDc=FDs=FDy=FDm)
    ama bir s=FCr=FC warning i=E7eren sat=FDr g=F6rmekten ba=FEka sonu=E7 =
    alamad=FDm.=20

    sonu=E7: hala modem ve ses kart=FD olmadan linux dosya sistemlerini ve =
    kabuk
    komutlar=FDna a=FEina olma =E7abamla yetiniyorum.=20

    yine de ilgi i=E7in =E7ok te=FEekk=FCrler. okumay=FD ve =
    ara=FEt=FDrmay=FD s=FCrd=FCr=FCyorum; ama
    san=FDr=FDm biz windowsun kuca=F0=FDna do=F0mu=FE bilgisayar =
    kullan=FDc=FDlar=FD bulduklar=FD
    a=E7=FDklamalar=FDn do=F0rulu=F0unu bile test edebilmekte =
    zorlan=FDyorlar...=20