[linux-baslangic] linux'a başlangıç ve donanım problemleri

---------

From: Mert Derman (Mert.Derman@isbank.com.tr)
Date: Wed 07 May 2003 - 09:41:03 EEST

    az =F6nceki mail'deki karakter problemi nedeniye yeniden yolluyorum =
    (listeyi
    yordu=F0um i=E7in =FCzg=FCn=FCm)

    Herkese merhaba,

    San=FDr=FDm en yeni linux-ba=FElayan=FDy=FDmd=FDr listede (1 hafta ve =
    hen=FCz
    ba=FElayabilmi=FE bile de=F0ilim ama h=FDrsl=FDy=FDm). Birka=E7 =
    haftad=FDr nas=FDl ba=FElan=FDr,
    ba=FElamadan =F6nce neler yapmal=FD, neler bilmeli okuyordum. Sonunda =
    RedHat 9.0'=FD
    ftp arac=FDl=FD=F0=FDyla indirip, cd'ye yaz=FDp kurdum. =DDlk =F6nce =
    windows'a geri ka=E7mam
    zor olsun diye t=FCm=FCyle windows'u kald=FDr=FDp kurmu=FEtum. USB =
    Modemimle (burada
    birileri neden USB modem diye sormu=FE, hakikaten neden? bilmiyorum, =
    ama
    sadece external olsun istemi=FEtim o zaman galiba) ve ses kart=FDmla =
    ilgili
    sorunum oldu. =DCstelik kimseye bir=FEey sormayay=FDm listelerde, =
    =F6nce okumal=FDy=FDm
    dedim ama howto'lar san=FDr=FDm =E7ok da yeni ba=FElam=FD=FE insanlara =
    g=F6re de=F0il. Yani
    ya =E7ok teorik ya da linux'da hen=FCz a=FEina olmad=FD=F0=FDm=FDz =
    konulara giriyor.
    Teorik olarak okumak g=FCzel ho=FEuma gidiyor, bir=FEeyler =
    =F6=F0reniyorum ama
    pratikte modem ve ses kart=FD sorunum devam edince en az=FDndan evden =
    de
    internete ula=FEay=FDm ve okumaya devam edeyim diyerek windows'u kurdum =
    (ka=E7=FD=FEa
    ilk ad=FDm olmas=FDn) ve bu sefer onu kald=FDrmadan yan=FDna redhat'i =
    yerle=FEtirdim.
    Halen u=F0ra=FE=FDlar=FDm devam ediyor ama ilerleme kaydedemedim.=20

    Bunlar=FD sormamam gidip okumam gerekiyor belki ama yukar=FDda =
    yazd=FD=F0=FDm gibi
    okuduklar=FDm (ki devam edece=F0im) pek bir fayda sa=F0lamad=FD. Ben de =
    gidip (=FEimdi
    url'yi hat=FDrlayamayaca=F0=FDm ama) "howto-ask questions about linux =
    in lists"
    gibi bir yaz=FD bile okuduktan sonra en az=FDndan bir kez soray=FDm =
    dedim.

    distro-RedHat 9.0=20
    usb modem aztech UM 9800
    yamaha opl-sa3 ses kart=FD (isa pnp)

    -opl-sa3'=FC g=F6r=FCyor ama s=FCrekli unknown yaz=FDs=FDn=FD da =
    beraber g=F6steriyor.
    sndconfig buluyor ama i/o,irq ayarlar=FDn=FD soruyor, ayarlar=FD =
    deniyorum ama
    olmuyor. Soundcard detection sonucu da "no soundcards detected" ama =
    hardware
    browser'da ad=FDn=FD g=F6r=FCyorum.
    -network configurationdan modemi g=F6steriyorum ve activate ediyorum =
    ama
    kppp'de device tabinden /dev/modem ve di=F0erlerini (/dev/usb/...) =
    se=E7ip modem
    tabinden query modem dedi=F0imde ya "unable to reach modem" ya da "the =
    modem
    is busy" gibi mesajlar al=FDyorum. =DDlk kuru=FEumda "modem is =
    ready",.."queriying
    modem" mesajlar=FDn=FD ald=FDm ama gelen ileti=FEim kutusunda ATI =
    sat=FDrlar=FD hep
    bo=FEtu. Art=FDk onu da g=F6remiyorum.

    Biraz uzun oldu kusura bakmay=FDn. Ama ayn=FD sorular=FD =
    google/gruplarda
    aramalar=FDmda =E7ok g=F6rd=FCm ama =E7=F6z=FCmlere hi=E7 =
    ula=FEamad=FDm. Buarada da sordular
    ama uzun uzun anlatay=FDm ki derdimi ifade edebileyim istedim.

    =DEimdiden =E7ok te=FEekk=FCrler.