[linux-baslangic] Re: Mandrake 9.0 ve Kablo Modem

---------

From: Cengizhan Kaptan (cengizhan@intlcommerce.com)
Date: Tue 06 May 2003 - 20:08:15 EEST

    Tuncay Bey selamlar, yapi olarak polemige hic girmyi sevmem ama uslubunuz
    pek hos degil, bir de ben cevabimi size degil Cinar Yuzugullu adli
    arkadasima verdim; size bir sey hatirlatmak isterim ki bu listeler Linux'a
    gonul vermis arkadaslarin gonulluluk temelinde yardimci olmak istedikleri
    listelerdir, cevap vermek o arkadaslarin tasarrufundadir... Yani bazi
    durumlarda hic cevap bile alamamak normaldir ve bence buna kizmaya da
    kimsenin hakki yoktur... Ben de henuz 4-5 aydir Linux kullaniyorum ama bol
    bol okuyorum; benim de alamadigim cevaplar cokca oluyor gerekirse sil bastan
    yapip her seyi tekrar kuruyorum, sinirlendigim de oluyor; ama ogrendikce
    Linux'den vazgecemedegimi de anliyorum... Yani once cok sabirli ve elden
    gectigince arastirmaci olmak lazim... Beni Linux'a ceken sey ozgur yazilim
    ve acik kaynak felsefesidir, yoksa korsanlardan 2-3 milyona alip Windows'da
    kullaniriz, bu da isin baska bir yonu... Ve her cikan yeni surumde Linux'un
    donanim sorunlarinin azalmasi cok sevindirici... Ben bu yuzden usandigim
    anlarda bile asla Windows'a donmem, Linux'u kolay oldugu icin secmedim ki!
    Ama kendime yetmeye basliyorum zamanla ki surec zaten boyle gider...
    Standard gibi sunulan Windows'ta 98 ve oncesi donanim sorunlari icin neler
    cekerdik ben hatirliyorum... Ve yine soyluyorum kolay olmasi zor olmasi
    bence hic onemli degil, felsefesi tavri insani bir sistem Linux...

    Gelelim cevaba: Mandrake Control Center'da internet paylastirimi gercekten
    cok kolay oldugu icin ben o tarz cevap verdim, eger daha detayli bir sey
    istense ben zaten cevaplamazdim, Serdar Hoca'miz ilgili cevaplari vermis...
    Grafik arabirim kullanimi bence cok kolay olan bir dagitim zaten Mandrake
    Linux ve isin ilginci ben kendi evimde iki makinede birinde WinXP(esimi
    vazgeciremedim :=) ) ve Redhat 9 digerinde de Mandrake 8.2 kullaniyorum ve
    paylasimlari da hep bu tarzda yaptim... Bilmem anlatabiliyor muyum?

    Piyasada cok yonlu Turkce yayinlar da var, takip edip devamli kendimizi
    gelistirmemiz lazim; kizmakla bu denizde ilerleyemiyoruz... Ve bu deniz
    bence cok berrak...
    Sevgi ve saygilar...
    Cengizhan Kaptan