[linux-baslangic] Re: Mandrake 9.0 ve Kablo Modem

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 06 May 2003 - 17:21:23 EEST

    Selamlar..

    Ne kadar ekstra istediginize bagli. Mesela, transparent proxy koyayim, millete luzumsuz siteleri yasaklayayim. Hatta bir de cache koyayim iyice hizlansin.. Kablo-net giderse, otomatik Dial-up baglanip servise devam etsin. Kablo gelince de modemi kapatsin. Millete bantgenisligi limit koyayim. Boyuna MP3 cekip hatti bogmasinlar.. Ali bey mesai icinde internete baglanmasin, mesai bitince baglansin...

    vs.vs. istekleriniz bitmeyebilir. Ama Linux ile hepsine bir cozum vardir. Dilediginiz cozume gore de belki bir veya bir kac ilave yapmaniz gerekebilir. Windows'un Internet Connection Sharing'i olabilecek en aptal duzenektir. Simdi oyle bir sey istiyorsaniz, oncelikle DHCP server kurun. Sonrasi kolay.

    /etc/dhcpd.conf dosyasina sunlari yazin:

    ddns-update-style none;
    #ignore client-updates;

    subnet 192.168.0.0 netmask 255.255.255.0 {

            option routers 192.168.0.1;
            option subnet-mask 255.255.255.0;

            option domain-name-servers 192.168.0.1;

            range dynamic-bootp 192.168.0.16 192.168.0.240;

    }

    -------------------------

    Iki satir komut verin:

    # iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.0/24 -d ! 192.168.0.0/24 -j MASQUERADE
    # echo "1" >/proc/sys/net/ipv4/ip_forward

    Sonra da named (bind) kurun. Sadece calistirn. Ayar filan yapmayin. Bu DNS olarak calisacak.

    Hepsi bu kadar. Eger named kurmaya usenirseniz:

    # iptables -t nat -A PROROUTING -s 192.168.0.0/24 -p udp --dport 53 -j DNAT --to 212.156.4.4:53

    Sanirim is gorur.

    Daha fazlasi icin, www.geleceklinux.com'daki belgeleri kurcalayin.

    Saygi ve sevgiler..

    06 May 2003 17:22 EEST tarihinde yazmışsınız: