[linux-baslangic] Re: Mandrake 9.0 ve Kablo Modem

---------

From: Q=FDnar_Y=FCz=FCg=FCll=FC?= (yuzugullu@softhome.net)
Date: Tue 06 May 2003 - 17:27:41 EEST

    Burda bir konuyu daha açmak isterim bende, bizde kablo modeme geçtik,
    benim kullandığım dağıtım gerçi slackware 9.0 ama kablo modeme bağlı
    ethernet kartımın ve normal "lan"a bağlı olan kartımın ilgili ayarlarını
    yaptım ve internete çıkıyorum (onur beyin açıkladığı gibi). Peki bu
    bağlantıyı diğer bilgisayarlara nasıl paylaştırırım.

    Windows da bu iş için NAT konfigüre edilebiliyor ya da en basitinden
    ICS. Linux'da bu işlem nasıl yapılıyor? Burada bir routing yazılımı
    kurmam gerekiyormu? Squid sanırım bir proxy programı, onu kurmam yeterli
    olurmu başka bir yerde ayar yapmadan.

    Örneğin kablo modeme bağlı makinamın "lan"a bakan arayüzünün adresi
    192.168.0.1 olsun. Ben bu bilgisayara squid kurarak ve diğer makinalarda
    gateway adresi olarak 192.168.0.1 gösterek ve "connect form LAN"
    seçeneklerini seçerek bu işi halledebilirmiyim? Yoksa NAT yapılandırma
    seçeneğim de varmı? Varsa bunu hangi arabirimle yapıyoruz?

    Sizleri biraz sorulara boğdum sanırım. Bu konuya ilişkin bir dokümana
    gönderme yapsanız bile çok memnun olurum, tabi yanıtınızda kendiniz
    akrarırsanız daha da memnun olurum.

    Teşekkür ederim...