[linux-baslangic] Re: YNT: Transparent proxy hakkinda veya kernel derleme

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sun 30 Mar 2003 - 15:07:47 EEST

    Selamlar..

    Burada yazanlara bakinca, sizin hic internete cikamiyor olmaniz
    gerekiyor. Sanirim bir veya birkac proxy server kurdunuz. Clientlerde
    elle ayar yaparak bunlari cikariyorsunuz.

    IRC serverleri kendilerini uyanik sanan bazi servisler kullanir. Eger
    boyle proxy'ler kullaniyorsaniz size k-line atmayi pek severler..

    Yapmaniz gerekenler (must) ve yapmaniz faydali olanlar (may be) var
    interneti paylastirmak icin. Gerci internet paylasilmaz, kim uydurduysa
    bu terimi #$@xY#...

    Once yapmaniz gerekenler:

    # iptables -t nat -A POSTROUTING -o ! eth0 -j MASQUERADE

    Sizin bir tek ethernetiniz oldugunu, bunun da yerel aginiza baktigini
    farzediyorum. Yukaridaki satir isinizi gorur kolayca. Ama daha iyileride
    mevcuttur:

    Ornegin, modem ile internete bagliysaniz:

    # iptables -t nat -A POSTROUTING -o ppp0 -j MASQUERADE

    Ornegin yerel aginizdaki makinelerin IP'leri 192.168.0.1, 0.2,,, gibi
    gidiyorsa:

    # iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.0/24 -d ! 192.168.0.0/24
     -j MASQUERADE

    Ornegin kablo modem ile internete bagliysaniz, eth0 kablo modeme bagli,
    eth1 ise yerel aga bagliysa:

    # iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE

    Ornekler daha pek cok olabilir. Yapmaniz gereken client makinelerde
    default gateway olarak Linux makinenin yerel aga bakan ethernetinin
    IP'sini vermek. Baska hic bir ayar yapmayacaksiniz. SOCKS, proxy vs.
    hepsini iptal edin.

    Yapmanizda fayda olanlar ise sunlardir:

    1. DHCP kurun. Boylece client makineler kendilerine otomatikman IP
    ayarlarini alabilirler. NAsil kuracaksiniz:

    a. ISC-DHCP Server'i bulun. Kurdugunuz dagitim CD'sinde mutlaka vardir.
    dhcpd-* olarak gecer.
    b. /etc/dhcpd.conf'u olusturun.

    # touch /etc/dhcpd.conf

    Dosyanin icine sunlari yazin:

    ddns-update-style interim;

    subnet 192.168.0.0 netmask 255.255.255.0 {
            option domain-name-servers DNS.IP.ADRESI;
            option domain-name "yerelag.com";
            option routers 192.168.0.1;
            range 192.168.0.2 192.168.0.250;
    }

    DNS.IP.ADRESI'ni duzeltmeyi unutmayin. Sonra dhcpd'yi calistirin.

    Hepsi bu kadar.

    2. DNS server kurun:

    a. bind'i kurun. Gene dagitiminiz icinde mutlaka vardir bu da. bind...
    adli bir dosya.

    b. named'i calistirin. Hepsi bu kadar. Artik kendi DNS'inize sahipsiniz.
    Yukaridaki DNS.IP.ADRESI yerine kendi ag adresinizi yazabilirsiniz.

    3. HTTP Proxy kurun. Fakat bu genel aga acilmasin. Tavsiyem squid'tir.
    Buda gene dagitiminiz icinde mevcut olmali. Eger 2.4* serisi squid (yeni
    squidlerden) kullaniyorsaniz sunlari duzeltmelisiniz,
    /etc/squid/squid.conf icinden..

    http_port 192.168.0.1:3128
    http_port 127.0.0.1:3128
    httpd_accel_host virtual
    httpd_accel_with_proxy on
    httpd_accel_uses_host_header on
    cache_mem 8 MB
    cache_dir ufs /var/spool/squid 1000 16 255
    store_avg_object_size 8 KB
    http_access allow all

    Burada squid 8 MB RAM kullanacak, 1000 MB'ta (= 1GB) disk cache
    kullanacaktir. yukaridaki satirlarin basindaki ilk kelimelerle
    (bosluktan oncesi) baslayan cesitli satirlar olabilir. Bunlari
    kaldirmayi ihmal etmeyin. Silmek yerine basina bir "#" koyun yeter.

    Ardindan:

    # iptables -t nat -A PREROUTING -s 192.168.0.0/24 -p tcp --dport 80
    -j DNAT --to 192.168.0.1:3128

    Hepsi bu kadar. Oldu size bir transparent proxy.

    Bu ayarlari, makinenizin yerel aga bagli olan ethernetinin adresinin
    192.168.0.1 oldugunu farzederek yaptik. Gerekiyorsa duzeltmeleri
    yaparsiniz.

    Son olarak takildiginiz yerde sormaya cekinmeyin. Fakat, biraz
    arastirmaci olmayi tercih edin. Ornegin bu isin nasil yapilacagina dair
    bir takim ipuclari

    http://www.geleceklinux.com/belgeler/serdarkoylu

    adresinde mevcut.

    Saygi ve sevgiler..