[linux-baslangic] Re: Apache Auto Start

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 17 Mar 2003 - 13:37:11 EET

    SaLaHaNa wrote:
    > Merhabalar,
    > Mandrake 9.0 var sistemde. Yalniz bana gore sorunlu bi durum var. Apache
    > ne yaptıysam bir turlu auto start olmuyor. Illaki benim girip httpd
    > start yazmam gerekiyor. Automatic olarak bunu nasil baslatirim.
    > Mandrake Control Center'da Önyükleme secili durumda httpd icin.
    > Actiginizda start olmus sekilde gorunuyor ama bir turlu 80. port'u
    > acmiyor otomatik. Ancak ben httpd yazarsam o zaman 80. port aciliyor ve
    > web calisir hale geliyor.
    > Nasil cozebilirim bunu ?

      Kendiniz elle baslatirken kullandiginiz komut tam olarak nedir ?

      "service httpd start" ?

      chkconfig komutu ile httpd yi kullandiginiz inite eklemeyi denediniz
    mi? Ayni isi goren baska bir arac.

      Sistemde dm servisi kapali mi ? (acik kalmali). Sistem default init'i
    5 iken dm kapali ise 3 e dusebilir, httpd sunucusu da init 5 de acilmaya
    ayarli iken init 3 e dusen sistem httpd yi calistirmayabilir, yanlis
    hatirlamiyorsam dm httpd den once calisiyor.

      Mandrake guncellemelerini yapmakta fayda var. (initscripts, drak*,
    apache). Yukarida bahsettigim gibi ilginc bir bug soz konusu olabilir.
    Yine control center dan yapabilirsiniz.

      Onur Kucuk