[linux-baslangic] LINUX SEMİNERİ

---------

From: yalcin kolukisa (yalcink01@yahoo.com)
Date: Fri 27 Jun 2003 - 11:20:25 EEST

    Selamlar,

    Herhalde hepimiz çarşamba günü Makina Mühendisleri
    Odasında yapılan Linux Özgür Yazılım ve open Office
    seminerini duymuşsunuzdur. Mustafa Akgül Hoca, Devrim
    (Ak)Gündüz ve odaya mensup-maalesef ismini
    hatırlayamadığım- bir beyefendi konuşmalar yaptılar.
    Açık kaynak felsefesi, gelişimi, ülkeye ve insanlığa
    yararları ve benzeri konularda açıklamalarda
    bulundular. Çeşitli örnekler verdiler. Makina
    mühendisleri odası ikramda kusur etmedi, hatta bizi
    iyice besiye :-) çektiler bile denebilir. Semineri
    düzenleyen ve orada emeği geçen herkese en içten
    teşekkürlerimi sunarım. Ve bir eleştiride bulunmak
    isterim.

    Seminerdeki konuşmalarda, sorular ve cevaplarda -
    özelliklede odaya bağlı olan konuşmacının söyleminde-
    sanki Linux, microsoft'un düşmanı, rakibi ve onu yok
    etmeye yeminli fedai imiş gibi bir görüntü oluştu.
    microsoft şeytan, Linux onu yok etmeye gelen Cebrail,
    ve bu amaç uğruna yapılanlar kutsal bir savaşmış gibi
    lanse edildi. Evet microsoft'u sevmem ve hatta
    insanlığın geleceğini ipotek altına almaya çalışan
    igrenç bir kapitalist örgütlenme olduğunu bile
    düşünmekteyim. Ama Linux'un sosyalist veya komünist
    bir yapının temel taşlarını oluşturmaya başlayan bir
    sistem olmadığını biliyor ve buna inanıyorum.
    Microsoft kapitalist, biz Linux kullananlar komünist
    miyiz? son zamanlarda bu tür bir hava estirilmeye
    çalışılıyor "ha Linux mu? hani şu her şeyin beleş
    olması gerektiğini söyleyen uzun saçlı keçi sakallı(bu
    ben oluyorum) çocuklar." şeklinde bir yaklaşım
    yaygınlaşıyor. linux.org.tr de yayınlanan akşam
    gazetsinin bir yazarının makalesi de bu konuya iyi bir
    örnek olabilir.

    Komünist veya sosyalist olmak kötü mü? hayır. Ben
    kendimi bildim bileli sosyalist olduğumu iddia
    etmekte, ve ne kadar becerebiliyorum bilmem ama o
    şekilde yaşamaya çalışmaktayım. Ama bu şekilde linux
    üzerine vurulmaya çalışılan damga beni rahatsız
    etmekte. biliyorum ki microsoft ve işbirlikçileri bu
    konuyu kendi kapitalist emellerine alet etmekte geç
    kalmayacaklar. aslında bu konuda söylenecek çok şey
    var ama sosyolojiyi bir kenara bırakıp başka bir
    noktada isyan etmek istiyorum.

    "Microsoft bunu yaparsa, Linux ne yapacak?" sorusuna
    illet oluyorum. Ben Linux kullanıyorum ve iş yerinde
    şirket tercihi olarak Win XP kullanıyoruz. Ben linux
    kullanıcısı olarak, Windowsa göre mi yaşayacağım.
    Benimle microsoft arasında organik bir bağ mı var?
    Bana ne microsoftun ne yaptığından. Benim için önemli
    olan benim ve Linux'un ne yaptığı ve ne yapacağıdır.
    benim için önemli olan siz Linux kullancılarının ne
    yaptığıdır. Ve bence Windows işletim sistemleri-pek
    çogunu kullandığım ve hala kullanmakta oldugum için
    biliyorum- hiç bir şekilde Lİnux ile kıyaslamaya
    sokulacak sistemler değildir. bir ferrari ile murat
    124 karşılaştırmak ne kadar saçma ise ; o aptal window
    işletim sistemleri ile Linux'u karşılaştırmakta o
    kadar saçmadır. illaki bunu yapmak istiyorlarsa,
    microsoft öncelikle bozuk bir CD takılınca çöken
    win98-ki bence en iyi masaüstü windows sistemidir-
    sistemini düzeltsin. Özgürlüğün bedeli ve ederi nedir
    ki onu başka bir şey ile kıyaslayalım?

    Kurtulmak için uğraştıgımız, bir para sögüşleme
    makinasını tarafından işletim sistemi adı altında
    satılmaya çalışan ve hayatımdan çıkartmak için çok
    çaba sarfettiğim bu window u lütfen tekrar kendi
    dünyamıza sokmayalım. Bırakın onlar ne istiyorsa onu
    yapsınlar, bizler doğru bildigimiz yolla kendi
    doğrularımızla ilerleyelim.

    saygılarımla,

    Yalçın KOLUKISA
    NOT: ve lütfen seminerlere Cd getirip satın. İnsanlara
    o kadar anlattıktan sonra "e hani bu sistem beleşti.
    insan gelirken yanında getirmez mi? yoksa gizli bir
    sistemden mi bahsettiniz saatler boyunca?" gibisinden
    sitemler ile karşılaşmak ve onlara cevap vermek zor
    oluyor. her ne kadar siz adresi verin ben size
    göndereyim desemde.