[linux-baslangic] Re: Mail sunucu ve RAV

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Wed 25 Jun 2003 - 10:25:28 EEST

    On Tue, 2003-06-24 at 17:25, Nilgün Belma Bugüner wrote:
    > Salı 24 Haziran 2003 16:44 sularında, Kemal M. Ergur şunları yazmıştı:

    > Konumuz posta sunucuları ve RAV olunca RAV ile kastedilen RAVantivirüstür.

    Tum urunlerin adi zaten RAV AntiVirus olarak gecmekte. Bu kucuk bir
    detay ama yine de duzeltmek lazim.

    > m$ ile alakası m$ ürünlerinin virüslerin oyun alanı olmasından ve virus koruyucularının
    > m$ kullanıcılarını m$ viruslerinden korumasından kaynaklanıyor. :-)
    > Ağınızda m$ ürünü kullanan yoksa bu yazılımlara gerek kalmaz.
    > İş o boyutlara geldi ki, posta sunucuları, sırf posta virüslü diye
    > postaları alıcısına ulaşmadan siler oldu.

    Acaba bunlarin silinmesi kararini veren posta sunuculari mi, posta
    sunucularinin uzerinde kosan antivirus vb yazilimlar mi, yoksa bu
    sunuculari konfigure eden insanlar mi? Yani hiz tutkunu bir sofor BMW
    ile kaza yaparsa, butun BMW'lari mi suclayalim hizli gitme yetileri var
    diye?

    > Önemli bir bilgi içeriyorsa
    > noolacak. İşin boyutları kraldan çok kralcılık mertebesinde...

    Bu konuda benim kisisel kanaatim, silmek yerine iletinin viruslu
    oldugunu bildiren bir mesaj ile alicisina teslim etmek olurdu.

    > İllallah yani...
    > (Bilmeyenlere: Superonline RAV antivirüs kullanıyor ve gelen postalarımı virüs varsa siliyor)
    >
    > m$'ın kendisi virüs olmaya başladı!

    Bu konuda hemfikiriz ..

    > Belki de m$ bu durumu görüp kendisinin virüs olarak ilan edilmesini
    > engellemek için o ürünü almıştır. Ben m$'ın yerinde olsam o ürünü yokederdim.
    > Çünkü bu olay bütün posta sunucularına yayılırsa m$ ürünleri özgürlüğü
    > kısıtlayan bir meta haline gelir, bundan da m$ olumlu etkilenmez

    O zaman umalim ki bir gun birileri de (Renault, Fiat) cikip BMW'yu satin
    alip, fabrikayi kapatsin. Belki suratten kaynaklanan kazalar azalir.

    Kolay gelsin.

    Kemal M. Ergur

    --
    Kemal M. Ergur <kemal.ergur@gtkbilgisayar.com>