[linux-baslangic] Re: xp ile yazılan cd'nin okunması

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 25 Jun 2003 - 01:06:58 EEST

    ali yüksel wrote:
    > Merhaba.
    >
    > Ben windows'u terki diyar edip linux'a yelken açmaya
    > çalışıyorum.
    > bunu yaparken bazı dosyalarımı cd'ye yazdım. text v.b
    > dosyalar.
    > linuxtan bu cd'leri okumak istediğimde klasörleri
    > gösteriyor fakat
    > dosyaları göstermiyor.Bir ayarmı yapmam gerekiyor
    > acaba?
    >
    > terminalden ls dediğimde
    > ls: about.html: No such file or directory
    >
    > yazıyor.
    > mandrake 9.0 kullanıyorum.
    >
    > Teşekkürler.

      Mandrake 9.0 da bazi cdromlarda boyle bir problem oluyordu. Sorun
    supermount dan kaynaklaniyor.

      Cozmek icin mandrake update lerini yapmaniz yeterli, ya da supermount
    sistemini kapatip mount islemini elle yapabilirsiniz.

      supermount -i disable

      komutunu root olarak verirseniz, supermount kapanmis olacak. Daha
    sonra cdromunuza ulasmak icin root olarak

    mount /dev/cdrom /mnt/cdrom

      komutunu elle girebilir, ya da kullandiginiz masaustu yoneticisine
    (ornegin KDE) "masaustune cdrom aygit linki olusturtarak" linke
    bastiginizda bu islemi otomatik yapmasini saglayabilirsiniz.

      Saygilar,
      Onur Kucuk (t.d.li)