[linux-baslangic] Re: Mail sunucu ve RAV

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Tue 24 Jun 2003 - 17:22:15 EEST

    Nilgun hanim size bu konuda katilamiycam. Sonucta Rav Linux uzerinde calisan basarili bir program ve alternatif pek yok. Eger bir sistem yoneticisi iseniz kullanicilarinizin MS kullanmasi sizi ilgilendirmemeli. Ama gelen giden maillerinizin virus taramasindan gecmesi sizi ilgilendiriyor. Yarin kullanicilarinizi maillerinin virusle dolmasi sizin ve kurdugunuz linux serverin ismini kotuleyecektir kullanicilarin MS makinalarini degil. Yok eger kullanici MS kullaniyorsa ben onlara hizmet etmem diyorsaniz orasi ayri. Ama ozellikle universitelerin system yöneticilerinin eli kolu baglaniyor. Ve kullanicilar tarafindan mail serveriniz bir virus taramasi bile yapamiyor derse bu linuxe darbedir MS e degil.

    > Penguenler ne zamandır, m$ pazarını koruyan bir
    > ürüne sahip çıkar oldu...

    Hele bu cumlenize hic katilamiycam. Burada kimin neyi korudugu onemli degil sonucta korunan kendi kullanicilarimiz. Sys Admin Linux kullaniyorsa ve RAV kullanicilara daha guvenli bir ortam sagliyorsa ona sahip cikmak zorundadir. Bari Wine a da sahip cikmayalim Insanlar neden windows programlarini calistirmak icin Wine kullansinlarki? Burada onemli olan insanlarin istedigi amaca ulasabilmesidir. Gerekiyorsa Linuxle MS te korunmalidir. Sirf icerde MS makinalarimiz var diye linux firewall da kurmayalim o zaman. Niye windowsun aciklarini kurdugum firewalla kapatayim ki dimi?. Sunu unutmayin Arkamizda sorumlusu oldugumuz binlerce kullanici var. Sizin soylediginiz sadece kendini dusunmekten ibaret olur. Biz kullanicilarimizin guvenligindende sorumluyuz(Windows kullansa bile).

    Saygilar