[linux-baslangic] Re: ulasilamayan bir adres

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 23 Jun 2003 - 18:04:23 EEST

    > baglantida bi problem olsa ben diger makinadanda ayni yere ulasamama
    > sorunu yasamam gerekirdi sanirim daha onc ebahsettigin direk bagli
    > olan makinadan.

      Kastettigim firewall vs. icin kullandiginiz makinada bir ayar hatasi
    olabilir miydi. Ornegin sadce tek bir adrese mi ulasamiyorsunuz ? Diger
    adreslerde sorun oluyor mu ?

      Misal ethernet kartinin yanlis surucu ile calistirilmasi boyle bir
    duruma sebep olabiliyordu, ama bunu /var/log/messages ya da
    /var/log/syslog altinda gorurdunuz.

    > 10.hoptan sonra kaybediyor

    > buraya baktigimda Cups ile ilgili bir hata vardi onun disinda baska
    > bir sey goremedim.Acaba bununla bir ilgisi varmidir onu bilmiyorum?

      Olmamali.

    > ben mailleri dier makinadan alip indirdim sanirim yasakla ilgili bir
    > problem yok ama arada engelleyen bisi var sanirim nerede onu anlamis
    > deilim

      Maillari indirdiginiz makina A, ulasmaya aclistiginiz B, firewall icin
    kullandiginiz C ise

      B makinasinin firewall ayarlarinda C makinasinin girisini engelleyecek
    bir kural olabilir, ve bu kural A makinasini engellemiyor olabilir.

      C makinasi baska adreslere sorunsuz ulasiyor ise, B makinasinin admini
    ile iletisime gecmekte fayda var.

       Saygilar,
       Onur Kucuk (d.li)