[linux-baslangic] Re: linux temini hakkında

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Mon 23 Jun 2003 - 13:56:56 EEST

    On Mon, 23 Jun 2003, Kaan Ertürk wrote:

    > ben Linux işletim sistemini kurmak ve öğrenmek
    > istiyorum. Elimde dergilerin vermiş olduğu eski Linux
    > cdleri var ama ben güncel bir versiyon kurmak
    > istiyorum. Piyasada birçok Linux çeşidi var. Şu anda
    > bu konuya çok yabancı olduğum için ne amaçla bu kadar
    > çok çeşit olduğunu ve hangisini seçmem gerektiğini
    > bilemiyorum. Ayrıca Türkiye'de Linux cdsi nereden ve
    > ne kadara alabilirim bilmiyorum. Sanıyorum Linux
    > ücretsiz bir yazılım ama tahmin ediyorum ki dağıtımı
    > yapan firmalar bunu belli bir ücret karşılığı
    > yapıyorlar. Size sormak istediğim hangi tür Linux'u
> [...]

    Dagitimlarin buyuk bir cogunlugu ucretsizdir.

    Pc Extra dergisi, gecen ay Mandrake 9.1 (son surumu) vermisti. Eger
    edinebilirseniz o isini guzelce gorecektir. Yanlis animsamiyorsam, dergi
    icinde bir de Knoppix de vardi (su CD'den de calistirilabilen dagitim).

    Dagitimi yapan firmalar dediginiz gibi bunlari ucretli de satiyorlar; eger
    onlara da destek olmak isterseniz tabii ki ucretini odeyip kutulu da satin
    alabilirsiniz.

    Mandrake ozellikle masaustu kullanicilari icin daha uygun olabilecek bir
    dagitimdir. O yuzden o dergiyi onerdim.

    Eger cok hizli bir internet baglantiniz varsa, istediginiz dagitimin
    isolarini ftp.linux.org.tr adresinden indirebilir ve onlari
    kullanabilirsiniz.

    Saygilar.

    --
    Devrim GUNDUZ