[linux-baslangic] Re: mandrake 9.1 ;2R kapan____ hatas__

---------

From: bARis uNaL (unalbar@itu.edu.tr)
Date: Sun 22 Jun 2003 - 14:27:21 EEST

    merhaba

    bende zaten ext3 kullanıyorum.sadece gecenlerde ext2 denedim ama sonra tekrar ext3 e dondum.aslında pratikte ext3 un journalı da, bişey farkettirmiyor, yada ben fsckyı tam kullanmayı ogrenene kadar bu boyle olucak.sadece ext2 kullanırken ext3 un varlıgı rahatsız ediyor insanı :)

    dediginizi denedim ama bilgisayarı bu şekilde açmıyor.
    lilo: linux init=/sbin/e2fsck -p /dev/hda4

    daha en başında (ilk verdigi mesaj)
    /dev/hda4 diye dosya, klasor yok.
    kelnel pnic:attempted to kill init! diyo
    sanırım kernel imagei mount edemiyo

    cunku
     linux init=/bin/sh rw -->bu sekilde komutlar verebiliyoduk galiba.
    yazınca da kelnel pnic:attempted to kill init! diyo
    mandrakeden kaynaklanan bişi mi acaba?

    buarada linuxten anlayan bi arkadas bile senin bilgisayar cok hata veriyo diyor.(yasadıklarımı gorunce :) acaba benim bilgisayardaki donanımın da bu kernel paniclerle bir ilgisi olabilirmi.çünkü mesela slackware 9 ilk çıktıgında deniyim dedim.X te mouse hareket ederken kernel panic verebiliyordu.(gerci slackware 9 sorunluydu ilk çıktıgında şimdi deildir belki.once ip almaya kalkıp sonra ethernet kartını tanıyodı init scriptlerinde mesela).neyse demek istedigim benim bilgisayarımdan da kaynaklanıyor olabilir.sordugunuz ayrıntılar aşagıda:

    **lilo boot esnasında verilen komutlerın mantıgı ve notasyonu nedir ? veya bu konuda bir dokuman belirtirseniz çok sevinirim.
    yardımlarınız için teşekkürler.

    /proc/ide/hda/settings
    name value min max mode
    ---- ----- --- --- ----
    acoustic 0 0 254 rw
    address 0 0 2 rw
    bios_cyl 4865 0 65535 rw
    bios_head 255 0 255 rw
    bios_sect 63 0 63 rw
    breada_readahead 8 0 255 rw
    bswap 0 0 1 r
    current_speed 66 0 70 rw
    failures 0 0 65535 rw
    file_readahead 124 0 16384 rw
    init_speed 66 0 70 rw
    io_32bit 0 0 3 rw
    keepsettings 0 0 1 rw
    lun 0 0 7 rw
    max_failures 1 0 65535 rw
    max_kb_per_request 128 1 255 rw
    multcount 16 0 16 rw
    nice1 1 0 1 rw
    nowerr 0 0 1 rw
    number 0 0 3 rw
    pio_mode write-only 0 255 w
    slow 0 0 1 rw
    unmaskirq 0 0 1 rw
    using_dma 1 0 1 rw
    wcache 0 0 1 rw

    [root@go97139 zegg]# cat /proc/ide/hda/model
    ST340016A

    [root@go97139 zegg]# lspcidrake
    agpgart : Intel Corporation|440BX/ZX - 82443BX/ZX Host bridge
    unknown : Intel Corporation|440BX/ZX - 82443BX/ZX AGP bridge
    unknown : Intel Corporation|82371AB PIIX4 ISA
    unknown : Intel Corporation|82371AB PIIX4 IDE
    usb-uhci : Intel Corporation|82371AB PIIX4 USB
    sonypi : Intel Corporation|82371AB PIIX4 ACPI - Bus Master IDE Controller
    8139too : Realtek|RTL-8139
    tulip : Davicom|Ethernet 100/10 MBit DM9102
    snd-emu10k1 : Creative Labs|SB Live! (audio)
    emu10k1-gp : Creative Labs|SB Live! (joystick)
    Card:NVIDIA GeForce 256 (generic): nVidia Corporation|GeForce DDR
    unknown : Unknown|USB UHCI Root Hub [Hub|Root Hub]
    Mouse:USB|Wheel : Microsoft Corp.|IntelliMouse Optical [Human Interface Devices|Boot Interface Subclass|Mouse]

    [root@go97139 zegg]# cat /proc/iomem
    00000000-0009ffff : System RAM
    000a0000-000bffff : Video RAM area
    000c0000-000c7fff : Video ROM
    000f0000-000fffff : System ROM
    00100000-0ffeffff : System RAM
      00100000-00260a36 : Kernel code
      00260a37-0037831f : Kernel data
    0fff0000-0fff2fff : ACPI Non-volatile Storage
    0fff3000-0fffffff : ACPI Tables
    d8000000-dfffffff : PCI Bus #01
      d8000000-dfffffff : nVidia Corporation NV10 [GeForce 256 DDR]
        d8000000-d9feffff : vesafb
    e0000000-e3ffffff : Intel Corp. 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX Host bridge
    e4000000-e5ffffff : PCI Bus #01
      e4000000-e4ffffff : nVidia Corporation NV10 [GeForce 256 DDR]
    e8000000-e80000ff : Davicom Semiconductor, Inc. Ethernet 100/10 MBit
      e8000000-e80000ff : tulip
    e8001000-e80010ff : Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+
      e8001000-e80010ff : 8139too
    ffff0000-ffffffff : reserved
    [root@go97139 zegg]# cat /proc/io
    iomem ioports
    [root@go97139 zegg]# cat /proc/ioports
    0000-001f : dma1
    0020-003f : pic1
    0040-005f : timer
    0060-006f : keyboard
    0070-007f : rtc
    0080-008f : dma page reg
    00a0-00bf : pic2
    00c0-00df : dma2
    00f0-00ff : fpu
    0170-0177 : ide1
    01f0-01f7 : ide0
    02f8-02ff : serial(auto)
    0376-0376 : ide1
    0378-037a : parport0
    037b-037f : parport0
    03c0-03df : vesafb
    03f6-03f6 : ide0
    03f8-03ff : serial(auto)
    0cf8-0cff : PCI conf1
    4000-403f : Intel Corp. 82371AB/EB/MB PIIX4 ACPI
    5000-501f : Intel Corp. 82371AB/EB/MB PIIX4 ACPI
    d000-d01f : Intel Corp. 82371AB/EB/MB PIIX4 USB
      d000-d01f : usb-uhci
    d400-d4ff : Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+
      d400-d4ff : 8139too
    d800-d8ff : Davicom Semiconductor, Inc. Ethernet 100/10 MBit
      d800-d8ff : tulip
    dc00-dc1f : Creative Labs SB Live! EMU10k1
      dc00-dc1f : EMU10K1
    e000-e007 : Creative Labs SB Live! MIDI/Game Port
    f000-f00f : Intel Corp. 82371AB/EB/MB PIIX4 IDE
      f000-f007 : ide0
      f008-f00f : ide1

    iyi çalışmalar