[linux-baslangic] Re: vmware

---------

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Thu 19 Jun 2003 - 11:29:36 EEST

    VMware denilen program, bir tek bilgisayar?n kaynaklar?n? (RAM,
    is,lemci zaman?, hard disk gibi) böler, ve kurdug(un is,letim
    sistemine komple bir bilgisayar (Virtual Machine) gibi gösterir.
    Böylece, ayn? anda, ayn? bilgisayar üzerinde, iki veya daha cok
    bilgisar? çal?s,t?r?yormus, gibi bir durum olus,ur. I.stedig(ine
    istedig(in is,letim sistemini yüklersin, ve birbirine de ag
    uzerinden bagliymis gibi ayarlarini yaparsin... Kesinlikle
    faydali bir eser...

    Ote yandan "Linux icinden windows programi calistiriyor mu?", ya
    da "windows programini windows kurmadan linux uzerinde
    calistiriyor mu?" diyorsan, hayir, bu isi yapmiyor. Cunku VMware
    ile windows programi calistiriyorsan, aslinda, yine bir sanal
    bilgisayara (VM) windows yuklemis, altinda da windows programi
    calistirmis oluyorsun... Avantaji, ornegin ayni agda hem Linux
    hem Windows makinalar varken nelere dikkat etmek gerekecegini,
    fiilen tek bilgisayar uzerinde, tam olarak simule edebilirsin.
    Dezavantaj?, bilgisayar?n kaynaklari bolundugu icin, VMware da
    acikken, tum performans yavaslar, aslinda bilgisayarin iki
    bilgisayar?n isini yapiyordur cunku. Ayrica, uretim ortaminda
    kullanacaksan, yine ayni lisans odemelerini yapmakla yukumlusun...

    Linux uzerinde Windows uygulamalari calistirmak icin, sadece
    birkac alternatif var:

    wine,
    Nettraverse Win4Lin,
    Crossover