[linux-baslangic] Re: mplayer hakkında

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Fri 13 Jun 2003 - 14:15:20 EEST

    Nilgün Belma Bugüner wrote:
    > Selam,
    >
    > mplayer o kadar methedildi ki ben de kurdum.
    >
    > Kaynak kodundan derledim ve ilk çalıştırmamda nasıl oldu bilmiyorum,
    > TV'nin sesi geldi. Ama görüntüsü gelmedi. Birkaç yeniden derleme
    > sonunda vcd seyredebildim ama o TV sesi hala aklımda.
    > Biraz kaynak koda bakındım, TV seyredilebilir gibi geldi bana.
    > configure çıkısında "video4linux yes" gibi birşeyler de gördüm.
    > Tam ekran görüntü de ilgimi çekmiyor değil.
    > Mplayer ile TV seyredebilen var mı?
    > Oluyorsa nasıl oluyor?
    >

    > Esen kalın,
> [...]

    tv seyretmek icin

    mplayer -tv on:driver=v4l:width=640:height=480:outfmt=i420 -vc rawi420
    -vo xv

    tarzinda bir komut kullanabilirsiniz. Daha detayli bilgi mplayer in man
    sayfasinda mevcut.

    Not-1:

       Mplayer kurarken dikkat edilmesi gereken onemli bir nokta, mplayer in
    kullanacagi codec lerin mplayer derlenmeden once /usr/lib/win32
    icerisine konmasi. Sadece win32 paketi degil, ayrica real quicktime gibi
    codec paketlerinin icerisindeki dosyalari da bu dizine kopyalarsaniz
    mplayer kendini bu codecleri destekleyecek sekilde derletecektir. Codec
    dosyalari mplayer in sitesinde mevcut.

    Not-2:

       Tam ekran tv seyretmek icin mplayer sart degil. Xawtv programi da
    XF86Config dosyanizda modul kisminda "v4l" modulu yuklenmis olursa tam
    ekran tv gosterebiliyor.

      Saygilar,
      Onur Kucuk (d.li)