[linux-baslangic] Re: ATI 9000 ekran karti

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Fri 13 Jun 2003 - 14:10:25 EEST

       Bu soru biraz da "nvidia mi ati mi" halini aldigina gore ufak bir
    karsilastirma yapilabilir.

    - Yazilim -

      Linux surucusu olarak her ikisi de uretici firmalari tarafindan
    destekleniyor.

      Guncel olarak Nvidia nin butun kartlari Ati nin de neredeyse cogu
    karti destekleniyor.

      Her iki markanin kartlarinin ozellikleri (2d, 3d, tv out vs.) ati de
    ki bir kac istisna disinda tamamen destekleniyor.

      Nvidia'nin suruculerinin, kaynak kodu acik olmasa bile, ati'nin
    suruculerine oranla daha kaliteli oldugunu dusunuyorum. (her
    platformda....)

    - Donanim -

      3d performans olarak nvidia ati den ustundur.

      Multimedia ile ilgili yan ozellikler olarak (tv) ati nvidia dan ustundur.

    - Fiyat -

      Alacaginiz modele gore ati benzer ozellikteki nvidia kartlardan ucuz
    gozukse de performans olarak da daha asagida kaliyor. Fiyat/performans
    kiyaslamasi yapildiginda nvidia daha basarili buluyorum.

    - Sonuc -

      Benim kisisel tercihim nvidia yonunde. Ornegin ati 9000 alacaginiza
    bir nvidia mx440 (se siz) alsaniz (ben su an kullaniyourm) cok kaliteli
    bir 3d destegi arti tvout destegi yeterli olabilir.

      Tabi ki hangi kart ihtiyaclariniza ve olanaklariniza hitap ediyorsa
    onu secmeniz daha dogru olacaktir.

      Saygilar,
      Onur Kucuk