[linux-baslangic] Re: linux kurulu laptop ve ekran problemi

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sat 07 Jun 2003 - 22:40:29 EEST

    Php wrote:

    > Simdiki problem su.
    > Mandrake 9.1 3 serisi X ile kuruldu.
    > Sistem cok guzel calisiyor konsolda.
    > X baslarken arka plan vs koyabiliyor,
    > hatta alttaki menu bar da geliyor.
    > Ancak herhangi bir uygulama calismaya calistiginda aninda cikiyor.
    >
    > KDE'nin baslarken gosterdigi o sevimli yanip sonen minik ikonlar da mevcut
    > degil. En sonunda ses kartindan KDE'nin basladigina dair muzikal ses geliyor
    > oysa.
    >
    > Loglara bakiyorum ancak Midnight Commander olmadan hayat cok zormussssss :-)
    >
    > Saygilar.

      Midnight Commander i kurulum sirasinda secerek kurabilirsiniz. Kurmayi
    unuttunuz ve x calismiyorsa konsolda

      urpmi mc

      komutuyla kurabilirsiniz. CD media'yi da destekleyen bir nevi apt-get

      Goruntu konusuna gelince ekrani/karti supheli olan bilgisayari KDE ile
    test etmeyin. Ornegin fluxbox/blackbox/enlightenment/xfce den biri
    calisiyor mu ?

       Ya da kendi home dizininizde .xinitrc dosyasi varsa yedekleyin ve

      echo "xterm" > .xinitrc
      xinit
      komutlari ile X i calistirinca neler oluyor?

      Ekran karti nedir?
      RAM ile hafiza paylasimi yapiyor mu ?

      Saygilar,
      Onur Kucuk (d.li)