[linux-baslangic] Re: dosya sistemi

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sat 07 Jun 2003 - 11:32:43 EEST

    Selamlar..

    Bizim resmen zulum sayilabilecek testlerimizde ReiserFS boyuna "Benden bu kadar" demisse, benim kabahatim ne ?

    Eger bizler gibi sadist degilseniz, dosya sisteminin uzerine heyula diyerek yurumuyorsaniz, sorun yasamaniz pek mumkun degil. Ama biz bastan soyleyelim genede.

    ReiserFS asil performansini opendir/readdir gibi fonksiyonlarda gosterir. Dizinleri okumasi, bilhassa bir dizin icinde bir suru dosya varsa (maildir/mailbox, squid web cache, /usr/bin, /usr/lib vs.) bir dosyayi acma suresi son derece hizlidir. ext3'ten 10-1000 kat filan hizli yapabilir bu isleri. Bu nedenle bilhassa masaustunde program baslatma, dosya acma islevlerinde son derece hizli olabilir. Diger taraftan tipik bir mail server, proxy server, statik web sayfalari olan http server kullaniyorsaniz, serverin yukude boyuna posuna gore nominal seviyede ise, yani overall load average ` ve altinda kaliyorsa, ReiserFS sizin icin son derece uygundur. Ama agir yuk altinda calistirirsaniz ne olacagini bilemem.

    Fakat, bir veritabani kullaniyorsaniz, yani dosya sayisi az ama buyuk dosyalar varsa ReiserFS ayni performansi gosteremez. Burada bilhassa XFS ve ext2/3 one cikar.

    Su son inode'dan tasanlar mevzusuna gelince. Bu tail opsiyonu ReiserFS'i nerdeyse yari yariya yavaslatir. Bu nedenle cogu dagitim RFS mountlarini "notail" opsiyonu ile fstab'a ekler. Dilersen kendi sistemine bir bak derim. Belki sende bilmeden oyle kullaniyor olabilirsin.

    XFS gorunen en optimum fs gibi. ext3 ise, tek kelimeyle, saglam, Tas gibi. Performansi, ortalama. Eger DB server vs. kullaniyorsaniz tatmin edici. Ama dizinlerde binlerce dosya tutmak zorundaysaniz, hic dusunmeyin ext3'u..

    Saygi ve sevgiler..

    07 Jun 2003 11:16 EEST tarihinde yazmışsınız: