[linux-baslangic] kernel

---------

From: mehmet dal (mehmet.dal@superonline.com)
Date: Thu 05 Jun 2003 - 01:03:17 EEST

    selam arkadaslar benim adim mehmet dal
    linux mandrake 9.1 kurdum... daha bir kac haftadir linux kullaniyorum ve
    cok begendim... internet mail gibi standart islemlerimi artik linuxla
    hallediyorum... gecen hafta kompex fuarinda gelecek linux standindan pc
    expert dergisi aldim ve zaten var olan mandrakemin uzerine upgrade
    ettim.. dergiden de cok faydalandim... daha once redhat kurmustum ama
    bir turlu diger hard disk partitionlarimi tanitamamistim... mandrake
    direk kuara kurmaz bilgisayarimim butun donanimlarini tanidi... bu cok
    guzel birsey... redhatta cekirdek derleme islemini yapmistim ve
    becermistim...
    ama mandrakede bunu beceremedim cunku ortada cekirdek yok... usr/scr/
    altinda linux diye biryer yok.... dergi internetten bana uygun bir
    kernel indirmemi yazmis ama bana uygun kernel hangisi... ustune ustluk
    bu kernel dosyalari 25 30 mb.... bunlari indirmem oldukca uzun zaman
    alacak... tabii derginin kasdettigi kerneller bunlar ise....
    sevgili arkadaslar size sorum:
    1- sistemimde mandrake 9.1 var ve bana en uygun kernel hangisi ve
    nereden indirebilirim?
    2-bir zamanlar c/c++ ile ugrasmistim.... programlama olayina yeniden bir
    hobi olarak tekrardan girmak istiyorum.... ne yapmam lazim ve nereden
    baslamam lazim...
    3- Bne makina muhendisiyim ve cad/cam programlari kullaniyorum...
    boylesine buyuk programlari vmware gibi programlarla windows kurmadan
    linux'un icerisine kurabilirmiyim...
    ve buradan calistirabilir miyim?
    tesekkurler

    mehmet dal